یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1100410
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
اجتماع بانوان زینبی

حوزه/ به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، اجتماع بانوان زینبی در شهر دیّر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر ظهر امروز در اجتماع بانوان زینبی در حسینیه خواهران شهر دیّر با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، اظهار داشت: حضور شما بانوان در سنگر عبادی سیاسی نمازجمعه و مناسبت های دیگر باعث دلگرمی و پشتوانه ما است.

وی با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: فلسفه عزاداری برای سید و سالار شهیدان این است که از این مراسم درس عزت،آزادگی و پایبندی به دین و ارزش های اسلامی بگیریم.

امام جمعه دیّر با اعلام اینکه امام حسین(ع) و اهلبیتش برای دفاع از دین و ارزش ها جانشان را فدا کردند و اسارت را به جان خریدند، بیان کرد: امروز ما به عنوان کسانی که خود را در خط اهلبیت می دانیم باید هدف آنها که حفظ دین بود را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر حرکت در مسیر امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)، تاکید کرد: اشک ریختن و عزاداری کردن برای امام حسین(ع) ثواب عظیمی دارد منتها مهم تر از آن درس گرفتن از مکتب حسینی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در راه اهلبیت(ع) باشیم و از آنها الگو بگیریم و سبک زندگی زینبی و اهلبیتی داشته باشیم، ادامه داد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش ها و استحاله فرهنگی است تا فرهنگ غیراسلامی را به جای فرهنگ اسلامی به ما عرضه کند.

امام جمعه دیّر درباره اهمیت جایگاه نمازجمعه، خاطرنشان کرد: سنگر عبادی سیاسی نمازجمعه از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون از ارزش های اسلامی دفاع کرده و پیگیر مسائل و مشکلات مردم بوده است.

وی افزود: امام جمعه نه تنها در خطبه های نمازجمعه بلکه در طول هفته هم در خدمت مردم و پیگیر مشکلات آنها است.

حجت الاسلام حسینی گفت: خطبه های نمازجمعه با روشنگری و آگاهی بخشی به مردم، هجمه دشمن نسبت به دین و معنویت و نظام را خنثی می کند.

وی یادآور شد: دشمنان نسبت به سنگر نمازجمعه چشم طمع دارد که یا آن را بی خاصیت‌ یا تخریب کنند.

امام جمعه دیّر افزود: زمانی عده ای از ائمه جمعه را ترور فیزیکی و شهید می کردند و سیاست دیگر آنها هم تبلیغ علیه سنگر نمازجمعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha