یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ محمد عسیران مفتی شیعه جعفریه صیدا

حوزه/ شیخ محمد عسیران گفت: مسئولان لبنانی با مراجعه به مکتب عاشورا عالی‌ترین معانی آن را استخراج کنند چرا که عاشورا نامه‌ای سرگشاده برای معتقدان به رشد اخلاقی است تا از آن راهی برای اصلاح مردمان خود و مردمان سراسر جهان بیابند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد عسیران مفتی شیعه جعفریه صیدا در جمع مردم و شخصیت‌هایی که به دعوت او برای گرامیداشت عاشورا حضور یافته بودند گفت: امام حسین (علیه السلام) به پا خاست تا پیام اسلام را تبلور بخشد و این دین حنیف را به شکوه و ارزش‌های خود بازگرداند.

او افزود: عاشورا به عنوان یک انقلاب، تأملی در خود و خودسازی است. نهضت حسینی، مشعلی است برای روشن کردن جان‌ها با نور الهی در تاریکترین ظلمت‌ها که نسل‌ها آن را برای همدیگر به ارث می‌گذارند.

عسیران در بخشی دیگر از سخنان خود به بحران لبنان و فلسطین پرداخته و تاکید کرد: ما از موضوع اصلی یعنی مسئله فلسطین غافل نمی‌شویم. هیچ کس تجاوز وحشیانه اسرائیل ضد مردم فلسطین، ریختن وحشیانه گدازه‌های آتش بر مردم بی‌دفاع و هتک حرمت‌ها را دست کم نگیرد.

وی تصریح کرد: رفتار اسرائیل منجر به بحران در لبنان و وضعیت بد اقتصادی شده و به دلیل بدهکاری دولت، بحران سیاسی تشدید گشته است. فروپاشی خدمات عمومی اولیه، تداوم مناقشات سیاسی داخلی، از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و مهاجرت استعدادها در شرایطی که اقشار ضعیف و متوسط بیشترین بار بحران را به دوش می‌کشند وضعیت ثبات و آرامش اجتماعی کشور را به خطر می‌اندازد.

او در ادامه گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم به درد و رنج مردم توجه کرده و برای دستیابی به راه حلی در جهت رفع بحران‌های کشور، پای میز گفتگو بنشینند و به مکتب عاشورا برگشته و عالی‌ترین معانی آن را از آن استخراج کنند چرا که عاشورا نامه‌ای سرگشاده برای معتقدان به رشد اخلاقی است تا از آن راهی برای اصلاح مردمان خود و مردمان سراسر جهان بیابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha