دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: تاریخ هرگز زنی به صبوری و بردباری حضرت زینب (س) به خود ندیده است و امروز باید بیش از پیش شخصیت این بانوی بزرگوار در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی صبح امروز در جمع فرمانده هان سپاه استان قزوین گفت: تحمل مصیبت‌های حضرت زینب کبری (س) در زندگی از مدینه تا کربلا و از کربلا تا کوفه و شام بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار بلا را بلا نمی‌بیند بلکه تحفه‌ای از سوی خدا دانسته و راضی به رضای خدا است، عظمت خدا را درک کرده و برای همین مصیبت‌ها در نظر و دید ایشان کوچک شمرده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: حضرت زینب (س) بر وقایع سیاسی و اجتماعی زمان خود بی‌تفاوت نبودند و خود را کنج خانه حبس نکردند و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوری پر رنگ داشتند.

وی ادامه داد: بیش از همه ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) بعد صبر و بردباری ایشان قابل توجه است، این حضرت از زمان کودکی تا پایان حیات در دامان مصائب مختلف زندگی کردند، مصائب یکی بعد از دیگری به این بانو رسید و ایشان بردباری کردند تا جایی که لقب «ام المصائب» یعنی مادر مصیبت‌ها را به خود گرفتند.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: حضرت زینب (س) شخصیتی ارزنده، تأثیرگذار و تاریخی هستند که هنگامی به تفکر، رفتار و منش ایشان نگاه می کنیم، تحت تاثیر شخصیت بزرگی قرار می گیریم که در قالب وجودی مانند انسان پرورش پیدا کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: تاریخ هرگز زنی به صبوری و بردباری حضرت زینب (س) به خود ندیده است و امروزباید بیش از پیش شخصیت این بانوی بزرگوار در جامعه تبیین شود.

وی اظهار کرد: حضرت زینب(ع) آینه تمام نمایی است که هر کس در او نظر کند، عظمت اهل بیت(ع) را مشاهده می کند. خطبه های زینب کبری(ع) در کوفه و شام، اسناد گویایی است که مقام علمی او را به اثبات می رسانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha