سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اجلاسیه تقریب

حوزه / پژوهشگر ترکیه ای گفت: برای پیشرفت و ترقی جهان اسلام باید به علم عقلی توجه کرد و عقل، عرفان و دانشمندان بزرگی چون ابن سینا و فارابی، ابن رشد و غزالی را به دانش آموزان و دانشجویان خود معرفی کنیم.  

به گزارش خبرنگار حوزه از ارومیه، دکتر عمل سونتر پژوهشگر ترکیه‌ای، امروز در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" ضمن قدردانی از برگزار کنندگان جلسه، اظهار داشت: موجودیت اسلام وابسته به مسلمانانی است که در آن زندگی می‌کنند، اسلام می‌خواهد انسانیت را به ما یادآور شود.

وی ادامه داد: اسلام در کشورها و جغرافیای مختلف ظهور و بروز پیدا کرد و امروز باید تولدی دوباره داشته باشد و از تاریکی به روشنی برویم و به شکلی انسانی به موضوعات نگاه کنیم.

پژوهشگر ترکیه‌ای، با طرح سؤالی مبنی بر اینکه امروز دنیا به چه سمتی حرکت می‌کند و مسلمانان در کجا قرار دارند؟، یادآور شد: متاسفانه هنوز مناقشات بین ما وجود دارد و ما مسلمانان از نقشه راه، دور شده‌ایم و کوتاهی‌هایی در این زمینه داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه اسلام دین وحدت است، اظهار کرد: اسلام دوره‌های طلایی داشته که مسلمانان صنایع مختلف را به خوبی می‌دانستند و به دیگران هم یاد می‌دادند و برای آینده خود تلاش می‌کردند، در آن زمان هم فرقه‌های مختلف وجود داشت، اما مانعی برای پیشرفت نبود بلکه موجب غنای اسلام و مسلمانان بود.

وی خاطرنشان کرد: جهان اسلام، دانشمندانی چون فارابی، ابن سینا و رازی را به دنیا معرفی کرده و غرب با مطالعه علوم همین دانشمندان به دنبال پیشرفت خود بود.

این پژوهشگر ترکیه‌ای گفت: در رابطه با اتحاد، باید کارهای علمی جدی صورت گیرد و انسانیت را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و ترقی جهان اسلام باید به علم عقلی توجه کرد و عقل، عرفان و دانشمندان بزرگی چون ابن سینا و فارابی، ابن رشد و غزالی را به دانش آموزان و دانشجویان خود معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha