یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صالح

 حوزه / رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان گفت: صلح، امنیت، اتحاد فرقه‌های مذهبی، همزیستی کشورهای اسلامی را در مسیر اربعین شاهد هستیم، ویژگی که در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نقش عمده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان، امروز در نشست توجیهی بصیرتی زائران اربعین حسینی نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان، با موضوع "اربعین، حماسه تمدن‌ساز" به اهمیت ویژگی‌های معنوی زائران این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب شرکت کننده در این سفر سعی کنند با آمادگی جسمی، روحی و معنوی لازم در این سفر شرکت کنند.

وی به سیره امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) شجاعت مثال زدنی داشتند، با جرأت و بدون ترس مسیر حق و حقیقت را انتخاب کردند و همچنین عزم و اراده قوی ایشان(ع) برای ما می‌تواند در زندگی درس آموز باشد.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های امام‌حسین(ع) را ایستادگی و روحیه شکست ناپذیر عنوان کرد و گفت: ایستادگی امام(ع) در مقابل قدرت‌های زورگو و امتناع از پذیرش پیشنهاد آنها یکی از ویژگی‌های بارز اباعبدالله(ع) است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان، بصیرت و درک ظلم را از دیگر ویژگی‌های امام حسین(ع) برشمرد و اظهار کرد: امام حسین(ع) با شناختی که از دستگاه یزیدی داشتند هیچ گاه ظلم را نپذیرفتند و امام خمینی(ره) نیز در همین راستا در دهه ۴۰ شمسی با ایستادگی در مقابله لایحه کاپیتولاسیون در مقابل ظلم آشکار و حقی که از مردم ایران در این لایحه گرفته می‌شد، قاطعانه ایستادند.

وی زیارت و سفر کربلا را فرصتی برای سازندگی فردی به ویژه بُعد معنوی توصیف کرد و یادآور شد: حرکت جهانی اربعین در مسیر فکر و اندیشه امام حسین(ع) است، در واقع اربعین چند پیام دارد، این راهپیمایی در مسیر ولایت است و به عبارت دیگر به زیارت بزرگ مردی می‌رویم که رضایت خدا در گرو رضایت اوست.

حجت الاسلام والمسلمین صالح، تصریح کرد: در اربعین، شاهد اجتماع بزرگی از رنگ‌ها، ملیت‌ها، مذاهب مختلف اسلامی، حتی سایر ادیان الهی هستیم و همه با یک هدف عشق و اظهار ارادت به امام حسین(ع) در این سفر شرکت می‌کنند.

وی یکی از ویژگی‌های راهپیمایی عظیم اربعین را در زمینه سازی تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: صلح، امنیت، اتحاد فرقه‌های مذهبی، همزیستی کشورهای اسلامی را در این مسیر شاهد هستیم، ویژگی که در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نقش عمده‌ای دارد.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان، خطاب به زائران سفر کربلا یادآور شد: در مسیر راهپیمایی اربعین به‌دنبال شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) باشید، اقامه نماز اول وقت، ذکر و توجه به خدا را جز اولویت‌های خود در این سفر قرار دهید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha