سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1105444
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
مدرسه تابستانه حدیث

مدرسه تابستانه حدیث به همت گروه حدیث پژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام و مدرسه علوم دینی حضرت ولیعصر علیه السلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدرسه تابستانه حدیث با عنوان «جایگاه حدیث در علوم اسلامی»، در مدرسه علوم دینی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مشهد مقدس برگزار شد.

در روز اول این مدرسه تابستانه آیت الله سید جعفر سیدان به ایراد سخن پرداخت و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی بیانات خود را با عنوان «نقش جایگاه حدیث در کلام» در دو نوبت ارائه کرد و در بحث از اهمیت سنت در مباحث کلامی به یازده نقش انحصاری سنت در کلام اشاره نمود.

در بعد از ظهر روز نخست مدرسه تابستانه حجت الاسلام والمسلمین عباس پسندیده در دو نوبت سخنان خود را با عنوان «نقش جایگاه حدیث در علوم تربیتی» بیان داشت و به ظرفیت احادیث و نقش کاربردی آن در سبک زندگی و نیز نقش آن در تبیین های علمی علوم انسانی اشاره نمود و طلاب را از افراط و تفریط در این زمینه برحذر داشت.

نوبت صبح روز دوم مدرسه تابستانه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری در زمینه «جایگاه حدیث در تاریخ» آغاز شد؛ وی پس از تعریف خویش از علوم تاریخی و تبیین مرادش از حدیث، کارکرد هر یک از اجزاء حدیث(سند، فضای صدور، حالات راوی و امام معصوم علیه السلام و محتوای سخن معصوم علیه السلام) را در قالب بیان مثالهایی تشریح نمود.

در ارائه بعد از ظهر روز دوم حجت الاسلام والمسلمین فتح الله نجارزادگان در زمینه اهمیت حدیث در مباحث تفسیر قرآن با عنوان «جایگاه حدیث در تفسیر» به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبیین مراد صحیح از تفسیر به نقش و جایگاه حدیث در این زمینه اشاره نمود.

در پایان روز دوم اختتامیه مدرسه تابستانه حدیث در مشهد با بیانات آیت الله شیخ مهدی مروارید برگزار شد.

این مدرسه به همت گروه حدیث پژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام و مدرسه علوم دینی حضرت ولیعصر علیه السلام برگزار شد که در آن حدود 40 طلبه از 90 نفر ثبت نام کننده به صورت حضوری شرکت داشتند.

مدرسه تابستانه حدیثبا عنوان«جایگاه حدیث در علوم اسلامی» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha