دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم در روز قیامت اینکه بگویند اهل بیت(ع) را نشناختیم، هیچ عذری از آنها پذیرفته نیست، اگر مومن را می‌خواهید بشناسید باید اهل بیت(ع) را شناخت، زیرا مومن نسبت به امام معرفت دارد، اما کافر منکر امام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در مراسم پیاده‌روی بزرگ ولایت در جمع مردم جم، اظهار داشت: نظیر این مراسم امروز در سراسر کشور وجود دارد که این مسئله نشان از ارادت و عشق مردم ما به خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: شناخت بسیاری از افراد نسبت به ائمه تنها شناخت شناسنامه‌ای است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) شادی کردن در شادی اهل بیت(ع) و اشک ریختن در اندوه و غم آن‌ها را تمجید می‌کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مسئله اعتقاد به امامت و ولایت در واقع یک مسئولیت می‌باشد و تنها شادی، اشک و شناخت ظاهری نیست.

وی اضافه کرد: اینکه اشک بریزیم و تا صبح سینه بزنیم، اما کاری به نماز صبح نداشته باشیم، اینگونه نمی‌توان ائمه را شناخت.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر برای حسین(ع) اشک از روی معرفت بریزید که قطرات اشک بر گونه‌های شما سرازیر شود، گناهان آمرزیده می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علاوه بر بذل جان، مال، شادی در شادی و اندوه به هنگام حزن ائمه و در واقع پیرو راه اهل بیت بودن، مسئولیت سترگی است که بر عهده‌ ما می‌باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ائمه دروازه‌ای هستند که از این طریق می‌توان وارد توحید شد، اظهار کرد: مودت به اهل بیت(ع) به پیدا کردن راه ذات کبریایی حق تعالی کمک می‌کند، بنابراین همراه بودن، پذیرش نمودن، تقوا، دلدادگی به خدا ضروری می‌باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مسئله امامت فراتر از جان، مال و غم و اندوه است، گفت: کلمه لا اله الا اللّه نشانه توحید است و دژ پیامبر(ص) می‌باشد و هر کسی آن را از زبان جاری کند، در این دژ داخل می‌شود و از عذاب در امان می‌ماند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه توحید شرط دارد، یادآور شد: اگر کسی مدعی توحید منهای امامت باشد، این توحید مورد پسند اهل بیت(ع) نیست و کلمه لا اله الا اللّه دیگر دژ نخواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم در روز قیامت اینکه بگویند اهل بیت(ع) را نشناختیم، هیچ عذری از آنها پذیرفته نیست، اگر مومن را می‌خواهید بشناسید باید اهل بیت(ع) را شناخت، زیرا مومن نسبت به امام معرفت دارد، اما کافر منکر امام است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: کسی که دچار گمراهی است، نباید درجا بزند و در این گمراهی بماند بلکه باید به سمت هدایت حرکت نماید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امامت را باید به توحید پیوند زد و با این مسئله مهم نمی‌توان سطحی برخورد کرد، آن کسی که تا عمق جانش امامت حسین(ع) را پذیرا شده باشد، اشک این فرد ارزشمند است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha