یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مؤسسة وارث لعلاج الاورام

حوزه/ حرم امام حسین (ع) در طرح درمان رایگان که به مدت ۴۰ روز برگزار شد، ۱۶ میلیارد دینار هزینه کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و تولیت شرعی عتبه حسینیه اعلام کرد که آستان مقدس امام حسین (ع) بیش از ۱۶ میلیارد دینار عراقی را برای خدمات بهداشتی به بیماران عراقی از استان‌های مختلف در طرح پزشکی رایگان ۴۰ روزه هزینه کرده است.

نماینده مرجعیت عالی دینی درباره مصادف قرار دادن این انفاق حسینی با ایام اربعین گفت: در ایام اربعین عده زیادی از اقصی نقاط عراق به کربلا می‌آیند که برخی از آنها فقیر هستند لذا این ایده به ذهنمان خطور کرد که در این ایام که ارزش‌های اخلاقی مهمی در خدمت به زوار در عموم مردم فرهنگ شده است آنها را به نخبگان از جمله پزشکان و اساتید دانشگاه و بسیاری دیگر منتقل کنیم تا زائران نیز از خدمات آنها بهره ببرند.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) همه چیز خود را در راه خدا بدون چشم‌داشت داده است، افزود: در این راستا از برادران و خواهران عزیز اعم از پزشکان و ارائه دهندگان خدمات علمی و تخصصی می‌خواهم که روزهایی را به‌ویژه به مناسبت اربعین برای ارائه خدمات به صورت رایگان تعیین کنند.

نماینده مرجعیت عالی دینی در خصوص آمار خدمات در این ابتکار اظهار داشت: تعداد بیماران و مراجعه کنندگان در این ۴۰ روز به ۲۱۷ هزار و ۹۵۰ بیمار و مراجعه کننده و تعداد معاینات پزشکی به ۲۹۰ هزار و ۵۴۰ معاینه رسیده است. تعداد عمل‌های جراحی که برخی از آنها دارای هزینه بالا و مهم بودند به ۴۸۱۵ مورد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مجموع هزینه‌های انجام شده توسط حرم امام حسین (ع) با این اقدام بالغ بر ۱۶.۰۶۳.۰۰۰.۰۰۰ دینار عراقی بوده است.

شایان ذکر است که ابتکار پزشکی انفاق امام حسین (ع) در نهادهای بهداشتی درمانی وابسته به مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر به مدت ۴۰ روز از ۲۰ محرم تا پایان صفر صورت گرفت. تمامی خدمات پزشکی اعم از معاینه، تشخیص، آزمایش، بستری و عمل جراحی با پذیرش بیماران از تمامی استان‌های عراق به صورت رایگان ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha