دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1109629
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
دیدار شهردار جدید با نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امورات فرهنگی باید به اهل آن سپرده شود، گفت: تهیه نقشه جامع شهری که در آن فضای سبز، فضای فرهنگی و مذهبی، فضای ورزشی و دیگر محیط‌ها پیش بینی شده باشد، باید مورد توجه شهردار و شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار با کیوان آشنا شهردار جدید شهر یاسوج که به تازگی توسط وزیر کشور منصوب شده، اظهار داشت: اگر در مدیریت شهری، فضای سبز و نظافت کارهای ارزشمندی صورت گیرد، مرکز استان می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌های استان باشد.

وی توجه به گل کاری و فضای سبز مرکز استان را یک ضرورت دانست و افزود: این زیبایی باید بتواند از جهت روانی بر مردم تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خواستار تعریف فضای سبز دلنشین برای شهروندان و گردشگران در شهر یاسوج شد و خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای این کار صورت گیرد تا مردم دچار وجد و نشاط شوند.

امام جمعه یاسوج افزود: اگر طراحی‌ها در ابتدا اصولی صورت گیرد، مدیریت شهری در آینده با مشکل مواجه نخواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید به فکر آینده و آیندگان باشیم، یادآور شد: مسئله زیرگذر و روگذر در شهر یاسوج باید در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه پل سوم و چهارم بشار نواقصی دارد که می‌طلبد در این راستا کارهای اصولی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خواستار محصور کردن یا تعیین تکلیف شدن زمین‌های خالی در محیط شهری شد و اظهار کرد: وجود آشغال و خار و خاشاک در سطح شهر، زیبایی را از مرکز استان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توجه به مبلمان شهری یک اصالت در مدیریت شهری است، یادآور شد: به منظور حل مشکلات و کاهش هزینه‌های شهرداری، توجه به وصول عوارض در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به درآمد پایدار برای شهرداری، بیان کرد: بخشی از خیابان‌های شهری یاسوج آسفالت شده و ضرورت دارد که اجرای این طرح در سایر مناطق و خیابان‌ها نیز در دستور کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: تشکیل تیمی برای رصد کنده کاری‌های خیابان‌ها و معابر از نکات ضروری است و باید لکه‌گیری اصولی، ظریف و مهندسی این کنده کاری‌ها انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امورات فرهنگی باید به اهل آن سپرده شود، اظهار کرد: بحث پارکینگ و توجه به کاهش ترافیک شهری با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها در دستور کار باشد.

وی استفاده از ظرفیت مشاورین با سابقه در امورات شهری را خواستار شد و ادامه داد: توجه به فضاهای فرهنگی و مذهبی در شهر یاسوج یک ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با آرزوی موفقیت برای شهردار شهر یاسوج، مطرح کرد: تهیه نقشه جامع شهری که در آن فضای سبز، فضای فرهنگی و مذهبی، فضای ورزشی و دیگر محیط‌ها پیش بینی شده باشد، باید مورد توجه شهردار و شهرداری قرار گیرد.

طرحی اجرا می‌کنیم که بازدهی لازم را در شهر یاسوج داشته باشد

کیوان آشنا شهردار جدید یاسوج نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلاتی که از طرف نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، اظهار کرد: بخشی از مشکلات شهر یاسوج به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم برمی‌گردد.

شهردار شهر یاسوج با اشاره به اینکه شهرداری‌ها خودگردان هستند، گفت: مردم شهرستان بویراحمد معمولاً از طبقه متوسط به پایین هستند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه ترافیکی شهر یاسوج، افزود: بعضی از کارها مثل حوزه ترافیکی تخصصی بوده و نیازمند مشاوره با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برای رفع این مشکل است.

آشنا از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پدر معنوی استان خواست تا در زمینه عدم نصب بنرهای مراسمات ترحیم در خطبه‌های نماز توصیه‌های لازم را به شهروندان داشته باشند.

شهردار شهر یاسوج ساخت مسکن با معماری ایرانی و اسلامی را از برنامه‌های خود در شهر یاسوج عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم طرحی اجرا کنیم که بازدهی لازم را در شهر یاسوج داشته باشد.

وی خدمت در شهرداری یاسوج را یک توفیق دانست و اظهار کرد: تلاش ما بر این است که در در این مدت رضایت نسبی مردم را فراهم کنیم.

آشنا با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم هماهنگی در مدیریت شهری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده تا تیم اقتصادی به مدیریت معاون اقتصادی استانداری و دبیری شهرداری تشکیل شود که این موضوع مورد موافقت معاون اقتصادی استاندار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha