دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم کلنگ زنی ساخت پروژه مجمع عالی حکمت اسلامی

حوزه/ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: پروژه ساختمان مجمع عالی حکمت اسلامی در زمینی به مساحت ۱۱۳۰ متر در ۸ طبقه دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در آیین کلنگ زنی آغاز به کار ساختمان آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری مجمع عالی حکمت اسلامی در شهر مقدس قم که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله فیاضی رئیس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و آیت الله سیدمحمد غروی، آیت الله احمد بهشتی از اعضای مجمع  و... برگزار شد گفت: پروژه ساختمان مجمع عالی حکمت اسلامی در زمینی به مساحت ۱۱۳۰ متر در ۸ طبقه دیده شده است.

وی با اشاره به سنجش فضای مورد نیاز مجمع پیش از طراحی و مشورت های فراوان جهت استفاده از فناوری روز و همخوانی با معمازی اصیل اسلامی، افزود: ۲ طبقه منفی تاسیسات، پارکینگ و سالن همایش را شامل شده و در طبقه همکف نیز واحدهای تجاری دیده شده است.

وی بیان کرد: تأسیسات به گونه ای دیده شده که طبقه و واحدی با طبقات دیگر تداخل نداشته باشد تا در صورت عدم فعالیت سایر بخش ها از هدررفت انرژی جلوگیری شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلام با اشاره به چشم انداز بین المللی مجمع عالی حکمت اسلامی، از به کارگیری فضاهای اقامتی برای مهمانان در این ساختمان خبر داد و گفت: کتابخانه در نظر گرفته شده ظرفیت نگهداری ۱۰۰هزار جلد کتابخانه تخصصی، به همراه سالن های مطالعه آقایان و خانم ها را دارا بوده و علاوه بر آن گنجینه و موزه حکمت اسلامی را خواهد داشت.

وی در ضرورت گنجینه و موزه حکمت اسلامی از وجود آثاری از حکما و علما خبر داد و گفت: مکانی برای نگهداری برخی از آثار ارزشمند مرتبط با علما وجود نداشت، اما این مکان در ساختمان جدید دیده شده و همچنین فضایی برای نگهداری نسخ خطی نیز تعبیه شده است.

خراسانی در پایان از آیت الله اعرافی که ساختمان و مجوز آن را پیگیری کرده تشکر کرد و همچنین از تخفیف های شهرداری قم و همکاری دفتر فنی جامعه المصطفی نیز سپاس گزاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha