سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

حوزه/ الازهر مصر در محکومیت جنایات اسرائیل اظهار داشت: ملت عربی و اسلامی باید در وابستگی خود به غرب مستکبر تجدید نظر اساسی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جامعه الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای در حمایت از مردم جنگزده غزه ابراز داشت: ملت عربی و اسلامی باید در وابستگی خود به غرب مستکبر اروپایی-آمریکایی تجدید نظر اساسی کنند.

الازهر خطاب به فلسطینیان تصریح کرد: باید بدانید که غرب با همه توان نظامی و ماشین‌های مخرب خود در مواجهه با شما یا رویارویی شما با آنها ضعیف و ترسان است؛ چرا که آنها در سرزمینی غیر از سرزمین خود می‌جنگند و از آموزه‌ها و ایدئولوژی‌های منسوخی دفاع می‌کنند که در مرور زمان به مایه خنده بلکه گریه تبدیل شده است.

الازهر افزود: باید با چنگ زدن به دستورات خدا و رسولش حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و با استواری خود در برابر بربریت و حملات وحشیانه مقابله کنید.

الازهر در ادامه مسلمانان جهان را خطاب قرار داده و اظهار داشت: همه ملت‌های اسلامی باید با قدرت، سرمایه، ثروت و تجهیزاتی که در اختیار دارند از فلسطین و مردم مظلوم آن حمایت کنند؛ چرا که با دشمنی مواجهه شده‌اند که وجدان، شعور و احساس خود را از دست داده و به انسانیت، اخلاق و همه آموزه‌های پیامبران پشت کرده است.

الازهر در ادامه خاطرنشان کرد: شما مسلمانان جهان باید به آیه (وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن کُنتُم مُّؤۡمِنِینَ) عمل نموده و اگر می‌خواهید ماهیت دشمن خود را بشناسید، به آیه (ثُمَّ قَسَتۡ قُلُوبُکُم مِّنۢ بَعۡدِ ذَٰلِکَ فَهِیَ کَٱلۡحِجَارَةِ أَوۡ أَشَدُّ قَسۡوَةٗۚ) نظر کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha