دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست نقش حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ و تمدن شیعه

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایات زیادی تصریح شده است که اهل قم یاوران حضرت مهدی (عج) و زمینه‌ساز ظهور هستند، گفت: امروز به‌قدری ایران قدرتمند شده که در انگلیس و پاریس مردم تظاهرات می‌کنند و می‌گویند زیر سر ایران است و با عنایت الهی به‌زودی صهیونیست‌ها زیر دست‌وپای قمی‌ها و قمی مسلک‌ها له خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی در نشست علمی‌پژوهشی نقش حضرت معصومه (س) در ترویج فرهنگ و تمدن شیعه که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه باتوجه‌به حضور حوزه علمیه و علما در قم جا دارد یک موسوعه و دائرةالمعارف برای قم نوشته شود، اظهار کرد: ائمه (ع) برنامه کلانی را برای قم طرح‌ریزی و موانع را برطرف کرده‌اند و امنیت این شهر را تضمین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قم به‌عنوان یک دانشگاه بزرگ برای ترویج و تبلیغ فرهنگ آل محمد مطرح است، گفت: کتاب مختصر البلدان از ابن فقیه همدانی که در سال ۲۹۰ قمری نوشته شده است، روایتی را از ابوموسی اشعری نقل کرده که از امیرالمؤمنین (ع) سؤال شد وقتی بلا همه‌جا را فراگیرد سالم‌ترین مکان‌ها کجا است؟ که حضرت فرمودند به سالم‌ترین مکان برو و آنجا قصبه قم است که انصار حضرت مهدی از آن بر می‌خیزند و اسم آن شهر به نام حضرت زهرا است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قم یک شهر معمولی نیست، گفت: اینکه حضرت معصومه (س) در میان این همه شهر اینجا را انتخاب کردند نشان می‌دهد که این یک برنامه از پیش تعیین شده است و حضرت طبق آن برنامه به قم مهاجرت کردند.

وی گفت: مسئولان قم باید مواظب باشند که دگراندیش در قم نباشد؛ زیرا در زمان حَجاج در سال ۸۳ هجری قمری، یعنی ۲۲ سال بعد از واقعه عاشورا در قم اعلام تشیع شد و بر اساس اسناد تاریخی و روایی از آن زمان همه اهل قم شیعه اهل بیتی بوده‌اند و حتی یک نفر سنی‌مذهب هم در این شهر نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه قم باید ممحض در پیروان مکتب تشیع باشد، خاطرنشان کرد: هیچ شهری نبوده است که مردمش به‌اندازه مردم قم برای امامت بعد از امام عسکری دغدغه داشته باشند و ازاین‌رو امام عسکری (ع) در عین حالی که ترس ازبین‌بردن امام مهدی (عج) را داشت در نامه‌ای به اهل قم ولادت ایشان را بشارت دادند و مردم با شنیدن این خبر به شادی و خوشحالی پرداختند.

وی با بیان اینکه وقتی فشار به شیعیان در کوفه و کربلا زیاد شد حدود ۵ هزار طلبه به قم مهاجرت کردند، گفت: در روایت است که وقتی فشار و بلیات زیاد شد به قم مهاجرت کنید و زیرا قم شهر ما اهل‌بیت و مأوای فاطمیون است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایات زیادی تصریح شده است که اهل قم یاوران حضرت مهدی (عج) و زمینه‌ساز ظهور هستند، گفت: امروز به‌قدری ایران قوی شده که در انگلیس و پاریس مردم تظاهرات می‌کنند می‌گویند زیر سر ایران است؛ اینها مصادیق روایاتی است که انتشار معارف اهل بیت (ع) از قم و ایران را پیش‌بینی کرده‌اند و ان‌شاءالله به‌زودی صهیونیست‌ها زیر دست‌وپای قمیون و قمی مسلک‌ها له خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha