دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه / حجت الاسلام صالحی گفت: جا دارد از دیپلماسی فعال و انقلابی نظام اسلامی که در چهار هفته گذشته از جنگ در غزه ذره‌ای عقب ننشست و با منطق محکم و متقن خود، با دیدارها و تماس‌های مکرر وزیر امور خارجه کشورمان موجب قوت قلب آحاد عدالت خواه در عالم خصوصا مردم مظلوم فلسطین شد، تقدیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر، امروز ظهر در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان که در مسجد جامع فاطمه زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین حوادث تاریخی صدر اسلام، اتفاق برجسته‌ای است که در ١٧ ماه مبارک رمضان در سال دوم هجری در غزوه بدر افتاد که مسلمانان با کفار و مشرکین قریش جنگیدند و با پیروزی مسلمین همراه شد.

وی افزود: با اینکه در آن نبرد جمعیت کفار چند برابر جبهه اسلام بود اما با مقاومت مجاهدان و جانفشانی چهره‌های برجسته اسلام از جمله حمزه سیدالشهدا و علی ابن ابیطالب(ع) جنگ به نفع مسلمانان خاتمه یافت و در نهایت موجب تثبیت آنان در مدینه شد.

امام جمعه خمیر بیان کرد: وقتی صفحات تاریخ اسلام را ورق می‌زنیم و به جنگ‌ها و فراز و فرودهای دوران حساس و سرنوشت ساز صدر اسلام با نگاه تحلیلی نظر می‌کنیم، پی به نکته مهمی می‌بریم و آن اینکه شاید بتوان گفت منحصر در تاریخ نیست و در همه زمان‌ها و مکان‌ها جاری است.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه آنچه در همه اعصار مشاهده می‌شود حاکی از برنامه ریزی و تلاش طواغیت برای نابودی اسلام و دین در جهان است، ادامه داد: اما آنچه محقق شده غلبه اراده خداوند بر همه آنها است که بیداری جامعه جهانی و شوق و حرکت وجدان‌های عمومی نسبت به مسئله عدالت خواهی است که پیشانی آن در مسئله حمایت از مردم مظلوم غزه نمود پیدا کرده.

وی یوم الله ١٣ آبان ماه را روزی بسیار خاص و ویژه دانست و اظهار کرد: می‌توان در این روز پیام غنی انقلاب اسلامی را مشاهده کرد، پیام روشن این روز جدیت جامعه اسلامی در صیانت از اهداف ارزشمند خود است و نکته دیگر این روز این است که تمام نسل‌ها درک کافی و فهم لازم را برای پاسداشت از فرهنگ دین نشان داده و ایثار، شهادت طلبی و صبر خود را نمایان ساخته‌اند.

امام جمعه خمیر اضافه کرد: اینکه در ١٣ آبان میدان‌دار استکبار ستیزی قشر جوان و نوجوان جامعه در ادوار مختلف انقلاب بوده‌اند، نشان از این دارد که منطق انقلاب که بر آمده از قرآن و سنت است به خوبی به نسل‌های مختلف انتقال داده شده است.

حجت‌الاسلام صالحی با توضیح اینکه یک روز امثال شهید فهمیده‌ها رهبری استکبار ستیزی را برعهده می‌گیرد و روز دیگر شهید لندی، علی وردی و عجمیان‌ها این راه را ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: نوجوان امروز خود را قشر تمدن ساز بداند که باید تغییر نظم جهانی به نفع مستضعفین و مظلومان عالم را رقم بزند.

وی اظهار کرد: حرکت کردن وجدان‌ها در مسئله غزه و مظلومیت آنان، بستر ساز مهمی برای نهایی شدن پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

امام جمعه خمیر تأکید کرد: امروز بر خلاف بسیاری از دولت‌ها، ملت‌ها و آحاد بشر به خوبی عمق فاجعه حضور رژیم جعلی اسرائیل را متوجه شده‌اند و برای سرنگونی آن قیام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام صالحی یادآور شد: ملت‌های بیدار شده عالم وقتی وقایع تلخ و حزن انگیز کشتار مردم مظلوم غزه را مشاهده می‌کنند، از همه مدعیان حقوق بشر مطالبه و سوال دارد که در قبال این حجم ستمگری و شهید شدن زن و کودک چه پاسخی دارند؟

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت با پشتیبانی وجدان عموم بشر و با اقتدار از حق مردم فلسطین دفاع خواهد کرد، خاطرنشان کرد: جا دارد از دیپلماسی فعال و انقلابی نظام اسلامی که در چهار هفته گذشته از جنگ در غزه ذره‌ای عقب ننشست و با منطق محکم و متقن خود، با دیدارها و تماس‌های مکرر وزیر امور خارجه کشورمان موجب قوت قلب آحاد عدالت خواه در عالم خصوصا مردم مظلوم فلسطین شد، تقدیر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha