دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
خانم فاطمه ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی کارکنان و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اردکان، کسب علم و دانش به همراه اخلاق شایسته را از اهداف تحصیل در حوزه ها دانست و گفت: کسب علم بدون اخلاق، نتیجه بخش نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم فاطمه ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی کارکنان و طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اردکان، با اشاره به اهمیت دستیابی به علم و دانش، اظهار داشت: کسب علم و دانش در دانشگاه و مراکز علمی دیگر نیز امکان پذیر است اما از آنجایی که صاحب اصلی حوزه امام زمان(عج) است، حوزه علمیه مکانی مقدس شمرده می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخاب کردن حوزه برای تحصیل علاوه بر کسب دانش و آگاهی، هدف والاتری دارد و آن را می‌توان در «اخلاق» خلاصه کرد، زیرا نماد طلبه بودن اعم از شاگرد، استاد، مبلغ در داشتن اخلاق نیکو است و خانواده و اطرافیان طلاب به اخلاق فرد طلبه توجه دارند و علم بدون اخلاق نتیجه بخش نیست.

ابراهیمیان اخلاص را یکی از بال‌های رسیدن به اخلاق دانست و یادآور شد: فضای حاکم بر مدارس علمیه همواره باید بر اساس کمک و همیاری طلاب با یکدیگر، با نیت الهی و کسب رضایت خدا باشد و با قصد قربت انجام گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان خاطرنشان کرد: «تقوا» بال بعدی برای دستیابی به اخلاق است و «ادب» بارزترین نمود ظاهری آن محسوب می‌شود، مراقبت‌های رفتاری فردی و اجتماعی از جمله رعایت احترام به اساتید، ادب در مقابل سخنران و همکلاسی نمونه‌های عملی دیگری است که انتظار می‌رود طلاب آن را رعایت نمایند.

ابراهیمیان به بیان سفارشی از امام خمینی(ره) به طلاب پرداخت و گفت: فقه و اخلاق دو چیزی است که امام راحل توصیه به طلاب کردند تا در حوزه کسب نمایند و شایسته است طلاب در کنار تحصیل به مباحث فرهنگی و پژوهشی که سعی می‌شود در راستای این اهداف باشد، اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و کارکنان مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان، تمام تلاش خود را برای رسیدن و پیشبرد علم همراه با اخلاق به کار خواهد گرفت و صادقانه آمادگی دریافت پیشنهادات، نظرات و انتقادات تک تک طلاب می‌باشد، تا با کمک و همراهی یکدیگر به گونه‌ای در مسیر طلبگی قدم برداشته شود که مورد رضایت خدا بوده و از سربازان امام عصر(عج) باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha