چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ حجت الاسلام شیخ علی یاسین العاملی گفت: کسانی که عملیات طوفان الاقصی را انجام دادند، خواب را از دشمن سلب کردند و پروژه صهیونیستی - آمریکایی را واداشتند که در مورد جایگزینی نهادی که پایان آن اجتناب ناپذیر شده است اندیشه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور، تقدیم شهدای اخیر لبنان را در جهت استقلال و حاکمیت لبنان به نیروهای سه گانه این کشور (ملت، ارتش و مقاومت لبنان) تبریک گفت.

وی افزود: این شهدا اعم از خبرنگاران، غیرنظامیان و رزمندگان مقاومت، یک حلقه از زنجیره دلاورانی هستند که از میهن خود محافظت کرده و بر حفظ حاکمیت و تثبیت استقلال آن می‌کوشند.

او ادامه داد: از پروژه صهیونیستی-آمریکایی که کودکان، زنان و سالمندان را می‌کشد هیچ عجیب نیست که آزادگان اهل رسانه را که جنایات آنها را افشا می‌کنند به قتل برساند.

رئیس تجمع علمای صور با تأکید بر اینکه نیروهای ملی سه گانه (ملت، ارتش و مقاومت لبنان) همان کسانی هستند که استقلال را حفظ کرده و می‌کنند، تصریح کرد: این استقلال جز با آزادسازی باقیمانده اسرا، زمین، آب و منابع نفتی کامل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بدون نیروهای سه گانه(ملت، ارتش و مقاومت لبنان)، میهنی وجود ندارد و اگر آنها نبودند سرزمین ما حیاط خلوت پروژه صهیونیستی-آمریکایی می‌شد که از ماه می سال ۲۰۰۰ شروع به فروپاشی کرد و ما نیز باید پناهنده می‌شدیم.

این روحانی لبنانی در ادامه خاطرنشان کرد: پایبندی ما به یکپارچگی هر سه نیرو، پایبندی به حفظ لبنان است که وطنِ همه مردم آن با همه وابستگی‌هایشان است. پایبندی به یکپارچگی هر سه، پایبندی به استقلال، حاکمیت و آزادی است و این پایبندی فقط در کلام نیست، بلکه در عمل نیز تحقق می‌یابد و شاهد آن، خون فرزندان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه «فرح عمر» و «ربیع معماری»، دو خبرنگار شبکه المیادین که در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در جنوب لبنان شهید شدند، حقیقت پایداری جنوب و استواری ارتش، مقاومت و ملت لبنان و همچنین شکست دشمن صهیونیستی و خالی شدن شهرک‌های آنها را منتقل می‌کردند، اظهار داشت: شهادت آنها را به شبکه خبری المیادین و همه رسانه‌های آزاد متعهد به مسائل بشردوستانه تسلیت عرض می‌کنیم و می‌دانیم که این شبکه همانگونه که پیش از این صدای حقیقت بود، همانگونه نیز باقی خواهد ماند و دشمن نیز هرچقدر که در حقش جنایت کند نمی‌تواند ساکتش کند.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به کشتار کسانی چون روزنامه‌نگاران، پزشکان و کودکان که مصونیت بین‌المللی دارند دست می‌زند، تصریح کرد: ما از نهادهای کشوری و بین المللی خواستاریم که نسبت به توقف جنایات دشمن صهیونیستی، گام‌های لازم مؤثر را بردارند.

وی افزود: پوشش آمریکایی و غربی بر جنایات و کشتارهای دشمن صهیونیستی چندان دوام نخواهد آورد و مردم در خیابان‌های غرب، حرف خود را بر دولت‌هایشان تحمیل خواهند کرد.

رئیس تجمع علمای صور در پایان تاکید کرد: فلسطین با وادار کردن دشمن صهیونیستی به پایبندی به شروط خود در آتش‌بس پیروز شد و این رژیم از امنیت و اطمینان خاطر برخوردار نخواهد شد، زیرا کسانی که در ۷ اکتبر (۱۵مهر) عملیات طوفان الاقصی را انجام دادند، خواب را از دشمن سلب کردند و پروژه صهیونیستی - آمریکایی را واداشتند که در مورد جایگزینی نهادی که پایان آن اجتناب ناپذیر شده است اندیشه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha