دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ حجت الاسلام مصلح گفت: سه عامل هوش و استعداد، علاقه و مهارت مطالعه در موفقیت تحصیلی نقش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان رشد برازجان با اشاره به عوامل موفقیت تحصیلی، اظهار داشت: سه عامل در موفقیت تحصیلی نقش دارند از جمله، هوش و استعداد، علاقه و مهارت مطالعه.

وی افزود: عامل هوش و استعداد برای موفقیت لازم است اما کافی نیست و آن میزان از هوش که لازم است، هوش سرشار و فوق العاده نیست.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: عامل علاقه می‌تواند همه عوامل را تحت تاثیر قرار دهد، اما تداوم آن به عامل دیگری بستگی دارد.

وی با بیان اینکه عامل مهارت مطالعه با افزایش سرعت یادگیری و ماندگاری معلومات، از کاهش علاقه و اثر وارونه هوش و استعداد جلوگیری می‌کند، گفت: مهارت مطالعه، عامل نگهداری از دو عامل دیگر خواهد بود، مطمئن باشید برای یادگیری تنها شرط آن است که مقدمات آن درس را بدانید تا این زنجیره حلقه به حلقه و کامل به ذهن شما منتقل شود و حواس شما متمرکز باشد.

حجت الاسلام مصلح، اظهار کرد: تمامی مهارت‌های مطالعه در این خلاصه می‌شود که شما عادت‌هایی را کسب کنید تا تمرکز حواستان را افزایش و عادت‌های غلطی را ترک کنید که تمرکز شما را کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha