دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/جلسه شورای اداری اردبیل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در اثر فشار برخی نمایندگان یا ارباب قدرت، استخدام‌های خاص انجام می‌شود که نیاز است سازمان بازرسی قوه قضائیه به موضوع ورود کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس قوه قضائیه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم به مهم‌ترین مطالبات از دستگاه قضا اشاره کنیم، باید از «تحقق عدالت در همه مقوله‌ها»، «تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها»، «اصلاح تلقی و باور مردم نسبت به دستگاه قضا»، «اصلاح قوانین ناکارآمد» و «ضرورت رسیدگی به ترک فعل‌ها» صحبت کنیم.

وی بر ضرورت حفظ آبروی اشخاص در روند رسیدگی به پرونده‌ها تأکید کرد و گفت: رسیدگی به آن دسته از پرونده‌های فساد اقتصادی که اذهان جامعه را درگیر می‌کند، باید سریع و خارج از نوبت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تأکید کرد: توجه به اصلاح قوانین ناکارآمد، پیشگیری و بهداشت قضایی و شناسایی موارد پرونده ساز، از عواملی است که می‌تواند حجم پرونده‌ها را کاهش دهد و اینکه هر روز شاهد افزایش پرونده و قاضی باشیم در شأن دستگاه قضا نیست.

وی خاطرنشان کرد: در کشور قوانینی داریم که مصداق بارز ظلم بر استان‌های محروم تلقی می‌شود که یکی از آن‌ها تقسیم ناعادلانه ارزش افزوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: نباید در جامعه تصوری وجود داشته باشد که می‌توان با رشوه پرونده‌ای را پیش بُرد و یا قاضی قابل نفوذ است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در اثر فشار برخی نمایندگان یا ارباب قدرت، استخدام‌های خاص انجام می‌شود که نیاز است سازمان بازرسی قوه قضائیه به موضوع ورود کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha