دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام فرخ فال

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: روحانیت و علمای شیعه بیش از ۱۴۰۰ سال با تمام وجود و تقدیم شهید برای صیانت از سرمایه دین و اسلام ناب به اندازه وسع خود پاسداری کردند تا این معارف باقی بماند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، روز گذشته در دیدار با طلاب و روحانیون و مبلغین خواهر و برادر میناب که در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) برگزار شد، با خواندن روایتی از پیامبر گرامی اسلام، اظهار داشت: بهترین علوم از نظر پیامبر(ص) علم اعتقادات، فقه، شریعت و اخلاق است و غیر از این علوم فصل مختصری برای فرد است.

وی افزود: اگر حوزویان در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند و در برابر اساتید زانو می‌زنند، برای فراگیری این سه علم انسان ساز است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، ادامه داد: تحصیل، تهذیب و فراگیری علوم مختلف اصلی‌ترین فعالیت‌های طلاب است تا مشمول آیه تبلیغ شوند و اگر در عرصه علم و تهذیب خدا ترسی نداشته باشیم، دیگر جایگاهی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال، با توصیه به طلابی که تازه وارد مدارس علمیه شدند، تأکید کرد: اگر علوم حوزوی را درست نخوانید، تراث علمی شیعه را نخواهید فهمید و اثر گذاری شما در جامعه کم خواهد بود.

وی اظهار کرد: مشکلات مالی و معیشتی طلاب از قدیم الایام در مدارس و بین طلاب وجود داشته و مسئولان نیز نباید در این زمینه اهمال کاری کنند و یا بی‌تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار کرد: روحانیت و علمای شیعه بیش از ۱۴۰۰ سال با تمام وجود و تقدیم شهید برای صیانت از سرمایه دین و اسلام ناب به اندازه وسع خود پاسداری کردند تا این معارف باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: نقطه‌ای که باعث پایداری روحانیت و علما شیعه در پاسداری از اسلام ناب شده، ارتباط با خدا و توسل به پیشگاه پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار است.

۳۱۳/۶۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha