دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: در راستای دغدغه مراجع عظام و اعضای شورای عالی، در علوم پایه و مسائل تربیتی طلاب تلاش و کوشش بسیاری صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان قم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: جوانان علاقه‌مند برای پاسداری از دین و شریعت در حوزه های علمیه ثبت نام می کنند؛ اما بر اساس ظرفیت محدودی که حوز های علمیه دارد، نمی توان پاسخگوی این سیل خروشان عشق، علاقه و محبت به شریعت بود.

وی ادامه داد: از میان حدود 6 هزار نفر از جوانان عزیزی که مایل بوده و تصمیم جدی داشتند تا در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل شوند، حدود 1100 نفر جذب شده اند که شما عزیزان می باشید.

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: این جمع در حدود 45 مدرسه علمیه در حوزه استان مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: بر اساس دغدغه مراجع عظام و اعضای شورای عالی، در علوم پایه و مسائل تربیتی طلاب تلاش و کوشش بسیاری صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: طلاب جدیدالورود از حین پذیرش، مراحل گزینش را طی نموده و در اردویی 15 روزه به عنوان دوره میثاق طلبگی با این مسلک آشنا می شوند.

وی تصریح کرد: جوانان ما از محافل گوناگون آموزشی همچون مدارس تیزهوشان، انتفاعی، غیرانتفاعی، نمونه دولتی و ... به حوزه روی آورده و مشغول به تحصیل شده اند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به فعالیت های معاونت تهذیب، بیان داشت: این معاونت در ابتدای ورود طلاب به حوزه، با اجرای دوره میثاق طلبگی این عزیزان را با اهداف و سیاست های حوزه آشنا و فرآیند تحصیلی را برای آنان تشریح می کند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه در بُعد تقویت علوم پایه اهتمام زیادی داشته و در قالب کارگروه هایی در علومی همچون: صرف، نحو، ادبیات، معانی و منطق طلاب را تقویت می نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha