دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: سخنان حکیمانه و مواضع صریح رهبر معظم انقلاب پیرامون مذاکرات هسته ای، در واقع منشور و فصل الخطاب این مذاکرات است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مواضع روشن، دقت و صلابت در گفتار رهبر فرزانه انقلاب پیرامون مذاکرات هسته ای تصریح کرد: با منّویات معظم له مسیر روشنی برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بیش از پیش مهّیا شد و تیم مذاکره کننده باید سخنان رهبری را سرلوحه امور خود قرار بدهند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه، مقام معظم رهبری نحوه برخورد و عکس العمل در خصوص مذاکرات هسته ای را به بهترین نحو ترسیم کردند، اظهارداشت: همه ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم ولی همانطور که رهبری تاکید داشته اند، آنها باید مراقب باشند تا مذاکرات به مسایل دیگر تسری پیدا نکند.

حجت الاسلام فرخ فال ادامه داد: بعد از مذاکرات لوزان طبیعی است که در کشور آزاد و مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران کارشناسان و صاحبنظران به ارائه نظرات و نقد سازنده بپردازند و ابهاماتی در داخل و خارج از کشور ایجاد شود ولی آنچه مهم است نوع نگاه و نگرشی می باشد که به سخنان رهبری به عنوان فصل الخطاب نزدیک تر است، چراکه مقام معظم رهبری اصول و چارچوب اصلی مذاکرات را تبیین کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهارداشت: سخنان رهبری به عنوان شاخص های اصلی تیم مذاکره کننده ایرانی و پاسخی به ابهامات داخلی و خارجی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضورعده ای سر سپرده غرب در کشور اشاره کرد و گفت: البته گروهی هم گوش جان خود را به اجانب داده اند و خودفروخته هستند چراکه اگر کسی کمترین دغدغه برای نظام و صلابت اسلام را در دل داشته باشد بی شک همسو با ملت بصیر پشتیبان نظام و انقلاب و آموزه های آن نیز خواهد بود.

حجت الاسلام فرخ فال تصرح کرد: سالهاست که غرب سخنان حکیمانه و آینده نگر مقام معظم رهبری را می فهمند و می سنجند همانطور که رهبری فتوای عدم ساخت و استفاده از بمب هسته ای را فرمودند، غرب خوب می داند که ایران هرگز دنبال چنین حرکتی نیست و فناوری هسته ای آن کاملا صلح آمیز است.

وی یادآور شد: امنیت کشور و توجه به مباحث نظامی و دفاعی نکته دیگری بود که رهبر معظم انقلاب نسبت به هوشیاری مسئولان و به ویژه تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید داشتند چرا که اگر غافل شویم در مذاکرات دشمن به دنبال تاخت و تاز در امور نظامی و مسائل امنیتی کشور است که معظم له با صلابت و دقت نظری که داشتند این راه را مسدود کردند و غرب نیز این پیام را گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: تیم مذاکره هسته ای کشورمان باید برای غرب جا بیندازد که خطوط قرمز نظام اسلامی ما هیچ گاه قابل عبور و دور زدن نیست.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha