دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماز جمعه اهواز

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وتو آمریکا چراغ سبزی برای جنایت‌های بیشتر صهیونیست ها است. امروزه مردم باید پویشی راه بیاندازند که وتو چه معنی دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان حمیدیه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: صدیقه اطهر(س) یک شخص نیست بلکه یک تفکر، جریان، منظومه فکری و نظام تربیتی است.

وی با اشاره به این‌که وجود مقدس فاطمه زهرا(س) یک مکتب است، بیان کرد: یک مکتب باید دارای جامعیت، اعتبار و تضمین خوشبختی و سعادت انسان ها باشد. اگر مکتبی جامع باشد همه شئون زندگی را در بر می‌گیرد و دیگر اینکه قادر باشد انسان سعادتمند کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جامعیت یک مکتب حداقل دارای ۵ شاخصه مهم باشد. نخست انسان سازی است که انسان را به قله های رفیع سعادت برساند. دوم، خانواده سازی است و بتواند خانواده یک اجتماع را به خوبی راهبری کند.

امام جمعه اهواز با اشاره به "جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی" به عنوان دیگر شاخصه های یک‌مکتب، افزود: باتوجه به در هم تنیدگی این شاخصه ها، هرکدام زمینه و بستر برای دیگری است. اگر بخواهیم انسان در تراز اسلامی تربیت شود باید از طریق خانواده سالم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: خروجی خانواده های سالم، جامعه سالم است چراکه خانواده به مثابه سلول، خشت و آجرهای این جامعه است. جامعه سالم یا ناسالم برآیند سلامت یا آسیب خانواده ها است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص)، می فرمایند هرگونه باشید همانگونه بر شما حکومت می‌کنند. این شاخصه ها هنگامی می توانند چرخه تعاملی سالم داشته باشد که تمدن ساز باشند. باید تلاش کرد مکتب فاطمی را در جامعه تبلور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که تمام ایام به ولایت به ویژه امام عصر(عج) و خصوصا در روز جمعه اختصاص دارند، بیان کرد: وجود مقدس امام عصر(عج) گمشده ما است و بسیار مهم است که آیا فکر می‌کنیم که این گمشده در کجای عالم قرار دارند و اینکه آیا در جستجوی حضرت هستیم.

وی با تسلیت شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز هستند و برای پرواز هم علم و هم تهذیب نفس بسیار کاربردی و لازم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند سخت ترین جنگ برای ایران اسلامی جنگ با دشمنان بیرون از مرزها، اقتصادی و فرهنگی نیست بلکه مسأله جمعیت و فرزندآوری است. این کاهش جمعیت محصول چندین دهه شعار کاهش جمعیت می باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تضمین روزی فرزند از سوی خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خاطرنشان کرد: تربیت، تحصیلات و مهارت لازمه های مهم برای فرزندان در خانواده است. یکی از مطالبات جدی امام عصر(عج) و نائب بر حق ایشان فرزندآوری است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به مسأله امر به معروف و نهی از منکر، گفت: با بی اعتنایی جامعه ایمانی امروزه شاهد ناهنجاری ها خواهیم بود. آثار بی حجابی را در جامعه امروزی بررسی کنید. مسیری که در پیش‌روی بی حجابی قرار دارد امروزه در کشورهای غربی قابل مشاهده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله آب کشاورزی و نوع کشت کشاورزان، افزود: تقاضا از رئیس جمهور این بود که یک الی دو کانال برای کشاورزی این منطقه در نظر داشته باشند. از دیگر مطالبات مردم منطقه اشتغال جوانان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به قتل عالم مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، ادامه داد: آمریکایی‌ها و کشورهای همراه با او، داعیه حمایت از حقوق بشر را دارند. پیام های این جنایت ظالمانه، ناکارآمدی و بی مصرفی نهادهای بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: وتو آمریکا چراغ سبزی برای جنایت‌های بیشتر صهیونیست ها است. امروزه مردم باید پویشی راه بیاندازند که وتو چه معنی دارد؟ امروز زن و مرد، کوچک و بزرگ در خط مقدم دفاع از غزه هستند. تمام تلاش های انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی به یک دستاورد نظامی ختم نخواهد شد و شکست نهایی شامل آمریکا و صهیونیست خواهد بود.

وی با اشاره به شهادت دو تن از کارکنان نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان، تصریح‌ کرد: هر چند مدتی شاهد شهادت تعدادی از غیورمردان فراجا هستیم لذا خواستاریم که با عاملان آن اشد مجازات صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از مردم ولایتمدار شهرستان حمیدیه، شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف آن به پاس حماسه آفرینی های مختلف قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha