سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی اعلام کرد: هزار و ۱۰۰  کانون در مدارس علمیه سطح کشور داریم که این کانون ها یک جشنواره سالانه دارند و از برترین ها تقدیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: در عرصه پژوهش مدارس سعی شده به امر زیر ساختی و تربیتی توجه شود.

وی با اشاره به تدوین درس مهارت های پژوهشی گفت: این کتاب چهار مهارت پژوهشی را به طلاب به صورت کارگاهی می آموزد، این کتاب می تواند الگویی برای دیگر درس ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی از برگزاری دوره تربیت مربی پژوهشی خبر داد و گفت: در این راستا برای اساتید کارگاه هایی را برگزار کردیم تا با مدل کار آشنا شوند و چهار مهارت روش مطالعه، روش فناوری پژوهش، روش تحقیق اولیه و روش نگارش مقاله کوتاه را به‌ صورت مبسوط در این دوره ها تدریس می شود و سپس آزمون اخذ خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ادامه داد: تاکنون ۱۴ دوره تربیت مربی پژوهشی را هر کدام ۱۰۰ ساعت برگزار شده است و همه معاونان پژوهش مکلف شدند که در این دوره شرکت کنند. حدود ۲ هزار استاد هم طی چند سال گذشته این دوره را دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: در سطح یک حوزه‌های علمیه جشنواره علامه حلی را برگزار کردیم بعد این کار را در سطح استان و بعد در سطح مدارس برگزار کردیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ابراز داشت: تا کنون ۱۷۶ هزار پایان نامه سطح ۳، کتاب و مقاله از شروع جشنواره علامه حلی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به آماری از نشریات حوزوی گفت: ۱۵۰ نشریه در واحد پژوهشی حوزه علمیه وجود دارد که از برترین ها تجلیل می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی به تشکیل کانون ها در مدارس اشاره کرد و گفت: افراد در قالب گروه های پنج تا ۱۰ نفره به همراه استاد یک کانون را در موضوعات مختلف تشکیل می دهند. هزار و ۱۰۰ کانون در مدارس علمیه سطح کشور داریم که این کانون ها یک جشنواره سالانه دارند و از برترین ها تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ نشریه در حوزه علمیه مجوز رسمی دارد گفت: جمعا ۲۷۰ نشریه در رابطه با علوم انسانی اسلامی وجود دارد که ۱۲۵ نشریه آن مربوط به حوزه است. در کنار آن ۸۲ نشریه تخصصی در حوزه‌های علمیه فعال است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۰۰ نشریه علمی قابل عرضه در حوزه های تربیتی و پژوهشی وجود دارد. در عرصه کتاب سال حوزه نیز بیش از ۲۲ هزار کتاب در ادوار گذشته واصل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha