دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار آیت الله مبلغی با حجت الاسلام ابوالقاسم زاده

حوزه/ در نشستی راه‌های همکاری مشترک پژوهشگاه مطالعات اسلامی و مجمع جهانی فقه اسلامی در زمینه مسائل فقهی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده جمهوری اسلامی در مجمع جهانی فقه اسلامی و رئیس شورای دین‌پژوهان کشور با حجت الاسلام و المسلمین مجید ابوالقاسم زاده رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و سرکار خانم برقعی رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق دیدار و گفتگو کرد.

این جلسه پیرو جلسات تعاملات پژوهشگاه مطالعات اسلامی با مراکز همسو صورت گرفت و حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم زاده ضمن خوشامدگویی به معرفی اجمالی پژوهشگاه مطالعات اسلامی و فعالیت‌های گروه‌های علمی در پژوهشکده‌های آن پرداختند.

در ادامه، سرکار خانم برقعی رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی، سه محور نشست‌ها و کرسی‌ها، کارگاه‌ها و پژوهش‌های مشترک را برای همکاری پیشنهاد داد که مورد توافق طرفین واقع و مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تعاملات پژوهشی طرفین منعقد شود.

همکاری مشترک در زمینه مسائل فقهی از جمله فقه تطبیقی، فقه محیط زیست، روش‌شناسی فقهی و اجتهادی، روش‌شناسی مسائل جدید، حوزه گردشگری و گردشگری بانوان، حجاب و اشتغال بانوان، مسائل جدید اقتصادی از جمله گوشت مصنوعی، اجتهاد بر اساس هوش مصنوعی و غیره از جمله موضوعاتی بودند که جهت پژوهش، نشست‌ها، کرسی‌ها و کارگاه‌های پژوهشی در این گفتمان مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی نیز در این دیدار، شرکت اساتید و پژوهشگران جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در کنفرانس‌های داخلی و خارجی را پیشنهاد داد.

در این دیدار، دو طرف بر توسعه تعامل هرچه بیشتر علمی-پژوهشی و انعقاد تفاهم نامه تاکید کردند تا با استفاده از مشارکت پژوهشگران حوزوی به ویژه بانوان پژوهشگر، موجبات ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور فراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha