یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
اراک

حوزه/معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک گفت :مادران و همسران شهدا، ام البنین‌های عصر حاضر ایران اسلامی هستند که نماد صبر، فداکاری و الگو برای بانوان جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،خانم معصومه خاوری معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک گفت: سیزدهم جمادی الثانی روز وفات بانوی مکرم ام البنین (س) وروز تکریم مادران و همسران شهداست.

وی ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) بیان کرد : در خاندان و تبار پاک ام البنین چند ویژگی مهم وجود دارد که همگی در وجود حضرت عباس(علیه السلام) به ظهور رسید.از جمله این ویژگی ها : شجاعت و دلاوری که در کربلا زیباترین چهره خویش را نمایاند،ادب و متانت و عزت نفس که در زندگانی 34 ساله عباس بن علی به وضوح دیده می شود ، هنر و ادبیات ، ایثارگری و احترام به حقوق دیگران که نمود آن در عشق به ولایت و امامت متجلی شد ، وفا و پایبندی به تعهدات.

خاوری افزود :فاطمه کلابیه(ام البنین(س)) سراسر نجابت و پاکی و خلوص بود.

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک تصریح کرد : ثمره ازدواج حضرت علی با او، چهار پسر رشید بود به نام های: عبّاس، عبدالله، جعفر و عثمان، که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام ‏البنین، یعنی مادر پسران می‏ خواندند. فرزندان ام البنین همگی در کربلا به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عُبیداللّه‏ فرزند حضرت ابوالفضل علیه‏السلام ادامه یافت.

خاوری اضافه کرد: از ویژگی‏ های بسیار مهم حضرت ام البنین، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است. وی پس از واقعه عاشورا، از مرثیه ‏خوانی و نوحه‏ سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‏ های آینده برساند.

وی خاطر نشان ساخت :مادران و همسران شهدا، ام البنین‌های عصر حاضر ایران اسلامی هستند که نماد صبر، فداکاری و الگو برای بانوان جامعه هستند.

خاوری در پایان اظهار داشت : عزت، شرف و استقلال کشور مرهون مجاهدت شهدا و خانواده‌های آنان به ویژه مادران و همسران مکرم شهدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha