سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
درس اخلاق گرمی

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) گرمی با موضوع صبر بر سختی های تحصیل و کارهای نیک ثواب مضاعف دارد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی، استاد اخلاق حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی،امروز در درس اخلاق خود در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) گرمی استان اردبیل با موضوع صبر بر سختی های تحصیل و کارهای نیک ثواب مضاعف دارد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این درس اخلاقی با بیان اینکه تحصیل علوم دینی یکی از دشوارترین و پرمشقت ترین راه ها برای رسیدن به سعادت است، گفت: طلاب باید برای موفقیت در این راه، صبر و استقامت را پیشه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی با اشاره به آیه شریفه «وَالَّذِینَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً وَیَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیِّئَةَ أُولَئِکَ لَهُمْ عُقْبَی الدَّارِ»

افزود:این آیه به صبر پیشگان وعده می دهد که در قیامت به پاداش بزرگی دست خواهند یافت.

وی ادامه داد: طلاب باید با تأمل در این آیه، به ارزش صبر و استقامت در تحصیل علوم دینی پی ببرند و با توکل به خداوند و ایمان به ثواب مضاعف آن، در برابر سختی ها و مشکلات صبر و استقامت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی در ادامه به عواملی که می تواند به صبر و استقامت طلاب کمک کند، اشاره کرد و گفت:توجه به هدف و رسالت حوزه علمیه، شناخت اجر و ثواب تحصیل علوم دینی، الگوبرداری از علما و بزرگان دین، و بهره مندی از برنامه ریزی و مدیریت صحیح، از جمله عواملی هستند که می تواند به صبر و استقامت طلاب کمک کند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به اخلاق و تربیت اسلامی در کنار تحصیل علوم دینی تاکید کرد و گفت: طلاب باید علاوه بر تحصیل علوم دینی، به اخلاق و تربیت اسلامی نیز توجه داشته باشند تا بتوانند در جامعه نقش مثبت و سازنده ای ایفا کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha