چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1129282
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
قدرتی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از برگزاری جشنواره چله انقلاب همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی فاطمی در جامعه ترویج یابد.

وی با بیان اینکه ارتقاء بنیه معنوی جامعه، حمایت از کنش‌های ایمانی در جامعه و نشر خوبی‌ها از رویکردهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: برای تحقق این مهم در طول سال، عملیات تبلیغی برنامه های شهر خوبی ها، برنامه های دهه غدیر و ولایت، ایام محرم و صفر، ایام اربعین و ایام فاطمیه به همت مبلغان و مردم ولایی و عاشق اهل بیت(ع) برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان جشنواره چله انقلاب را از برنامه های محوری سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه های جشنواره چله انقلاب که یک جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی و … است برای اقشار مختلف مردم و گروه های سنی از روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف لرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی از برنامه ریزی برای مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال پیشبینی شده است برخلاف سال های قبل که در اوج بیماری کرونا بودیم، آمار معتکفان افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح نو نوایان با حضور ۳۰۰ نوجوان مداح در استان گفت: از بین این تعداد، ۱۱۰ نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به ساماندهی مداحان و ترحیم خوانان آرامستان‌های خرم‌آباد بعد از دو سال پیگیری، بیان داشت: دفتر کانون مداحان در آرامستان با حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با نرخ مصوب ایجاد و راه اندازی شده است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به ایجاد ۳ قرارگاه جمعیت، عفاف و حجاب و جهاد تبیین در استان از سوی این نهاد خاطرنشان کرد: توانمندسازی مداحان، برگزاری کارگاه‌های زیست عفیفانه، دوره تربیت‌ مدرس ویژه طرح جوانی جمعیت در سه رشته جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و اقتصاد با عنوان «امید آینده»، شناسایی کانون‌های جمعیتی، برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی، برنامه‌ریزی در حوزه دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان، تربیت مربی و کنش گر با محوریت حل مسئله در محلات و.. از جمله اقدامات صورت‌ گرفته و در حال اجرا هستند.

وی در پایان بر امر تسهیل گری و واسطه گری در امر ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت:دوره های آموزشی واسطه گری ویژه بزرگان طوایف با محوریت ایجاد معرف در حوزه ازدواج جوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha