یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1130522
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
روحانیون هندی

حوزه/ روحانیون هندی در پیام های مختلف ضمن تسلیت به مردم شریف جمهوری اسلامی ایران، حادثه تروریستی کرمان را به شدت محکوم کردند و آن را اقدامی بزدلانه توصیف کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» جمعی از روحانیون هندی در پیام های مختلف ضمن تسلیت به مردم شریف جمهوری اسلامی ایران، حادثه تروریستی کرمان را به شدت محکوم کردند و آن را اقدامی بزدلانه توصیف کردند.

حجت‌الاسلام وسیم رضا کشمیری، خطیب جوان جامو و کشمیر هند در محکومیت حمله تروریستی در شهر کرمان ایران، گفت: ریختن خون مردم بیگناه نشانه شجاعت نیست، بلکه نشان از بزدلی است. با چنین اقداماتی، مردم نمی ترسند، بلکه از قبل قوی‌تر می‌شوند.

وی اظهار داشت: هدف قرار دادن زائران در مزار گلزار شهدای کرمان در سالگرد شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بدترین مصداق بزدلی دشمن است. جنایتکاران حمله تروریستی و پشتیبان آنان، دشمنان آشکار اسلام و بشریت هستند.

حجت‌الاسلام سجیر علی رضوی امام جمعه حسن آباد جارکند هند نیز گفت: حمله تروریستی به علاقمندان قاسم سلیمانی نشان می دهد که همانقدر که دشمن از شهید قاسم سلیمانی هراس داشت، از دوستداران وی نیز هراس دارد.

وی در ادامه افزود: دشمن کور خوانده که عاشقان شهید با این گونه حملات تروریستی تضعیف می شوند. نه اینطور نیست بلکه عزم و اراده شان استوار تر می شوند.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد اطهر کاظمی، استاد دانشکده عربی میرت هند با ابراز تأسف از حادثه کرمان، بیان داشت: فاجعه کرمان بیانگر واقعیتی است که دشمنان اسلام همواره در پی تخریب آن بوده اند و آن پیشرفت و توسعه مسلمانان است که با راهنمایی و هدایت مراجع تقلید ممکن بود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلم رضوی رئیس هیئت علمای شیعه ماهاراشترای هند نیز با ابراز نگرانی گفت: این انفجار ثابت کرده است که دشمنان ایران ترسو و ظالم هستند. انفجار در جمع غفیر دوستداران شهید قاسم سلیمانی حاکی از وحشت دشمن است . دشمنان بشریت این انفجار را به خاطر سست کردن روحیه مردم غیور و شهید پرور ایران انجام داده اند. اما آنان نمی دانند که این مردم نه دیروز از شهادت می ترسیدند و نه امروز می ترسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرادرضا رضوی رئیس انجمن محبان ام الائمه نبز حمله تروریستی در کرمان را محکوم کرد و افزود: دشمن در مقابل رشادت ها جوانان مات و مبهوت است. شهادت سردار دلها دنیا را تکان داد. غرور آمریکا و اسرائیل شکسته شده است.

وی ابراز داشت: آنچه در منطقه و جهان هزاران جنایت و جنگ در حال وقوع است، تکان دهنده است. همه اینها اثر خون ناعادلانه قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و همرزمانش است که بر اساس آن اسرائیل دچار بی ثباتی در منطقه خود شده است. داعش جنایتکار که مزدور آمریکا و اسرائیل است، با قبول مسئولیت این حمله تروریستی چهره خود را بیش از پیش آشکار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شجیع مختار رئیس شورای علمای شیعه تِلَنگانه هند اظهار داشت: ظالم می تواند بدن ما را تکه تکه کند و سر ما را ببرد، اما نمی تواند آن را خم کند. این گونه حملات روحیه ما را تضعیف نمی کند، بلکه شهادت باعث تقویت روحیه می‌شود.

وی در ادامه گفت: بدانید که نه تنها شورای علمای شیعه حیدر آباد تلنگانه بلکه تمامی مؤمنان هند در این غم فاجعه بار در کنار خانواده های شهدا هستند. این فاجعه غم‌انگیز را به مردم ایران به‌ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای تسلیت می‌گوییم و در عین حال این حمله تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha