دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مصاحبه خبرنگاران حوزه از مسئولین غرفه های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی حوزه

حوزه/ پژوهشکده "مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا" با هدف ارتقای کمی و کیفی پژوهش های مهدوی در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم به تبیین دستاوردهای پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت پرداخت و گفت: مرکز تخصصی مهدویت یک مرکز رسمی حوزوی است که تابستان سال ۱۳۸۰ با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ «مهدویت» در سطح جامعه به ویژه نسل جوان و فرهیخته و تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرس مباحث مهدویت تشکیل شده است.

وی افزود: در این مرکز تخصصی در سطح سه و چهار تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل شده اند و ده ها رساله در سطح سه و چهار نیز منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: پژوهشکده "مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا" با هدف ارتقای کمی و کیفی پژوهش های مهدوی سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است؛ این پژوهشکده کارهای پژوهشی مرکز را دنبال می کند که تاکنون بیش از ۵۰۰ جلد کتاب از سوی آن منتشر شده است.

وی ابراز داشت: گروه قرآن و حدیث به ویژه کلان پروژه فقه الحدیث روایات مهدوی، گروه ادیان و فرق و مذاهب، گروه مطالعات اجتماعی مهدوی، گروه کلام(تهیه و تنظیم درختواره موضوعات کلامی) از گروه های پژوهشی این پژوهشکده می باشند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی مهدویت پیشگام در برگزاری اولین درس خارج مهدویت که بیش از ۱۵ سال امتداد دارد می باشد و البته فعالیت های تبلیغی و آموزشی وسیعی در سطح کشور دارد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه موضوعات مهدویت کمتر مورد کند و کاو پژوهشی قرار گرفته است گفت: برخلاف فقه و سایر عرصه های دینی در مورد مهدویت جز آثار پژوهشی محدود کار خاص دیگری انجام نشده بود که این پژوهشکده به صورت جدی وارد این عرصه شده است تا کمبودها را جبران کند و در این راه کتاب ها و دستاوردهای پژوهشی زیادی داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha