دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با معاون وزیر علوم عراق

حوزه/ دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید بر پذیرش افراد مستعد و دغدغه‌مند، این افراد را برای پذیرش مسئولیت‌های مهم علمی، اجرایی و اثرگذاری اجتماعی و جریان‌ساز بودن در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی آماده می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) و معاون وزیر علوم عراق امروز طی جلسه مشترک، زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ابتدای این دیدار با اشاره به اهداف، دستاوردها و رشته‌های مختلف این دانشگاه گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) تمرکز ویژه‌ای بر تربیت نیروهایی دارد که علاوه بر آشنایی با علوم انسانی جدید، دغدغه‌های دینی، اسلامی و ملی دارند و هدفشان پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی ادامه داد: تعداد متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بالا است تا جایی که در برخی از رشته‌ها ده برابر سهمیه پذیرش آن رشته است و این مسئله نشان دهنده استقبال بالایی است که از این دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید بر پذیرش افراد مستعد و دغدغه‌مند، این افراد را برای پذیرش مسئولیت‌های مهم علمی، اجرایی و اثرگذاری اجتماعی و جریان‌ساز بودن در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی آماده می‌کند.

دکتر حازم باقر طاهر، معاون وزیر علوم عراق هم ضمن استقبال از حضور رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: ارتباط ما با دانشگاه‌های ایران ارتباط خوبی است و رابطه تنگاتنگ و خوبی با دانشگاه باقرالعلوم(ع) داریم.

وی در ادامه با استقبال از قرارگیری دانشگاه باقرالعلوم(ع) در رتبه‌بندی های معتبر بین‌المللی، به بیان امتیازات ویژه این دانشگاه پرداخت و پیشنهادهایی در راستای تسهیل و تکمیل فرایند جذب دانشجو از عراق ارائه داد.

معاون وزیر علوم عراق با تأکید بر توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با دانشگاه‌های عراق و افزایش تفاهم‌نامه‌های مشترک، خواستار جذب دانشجویان عراقی مستعد در قالب بورسیه تحصیلی شد.

وی منشورات، مقالات و کتاب‌های چاپ شده دانشگاه باقرالعلوم(ع) را دارای جایگاه ویژه‌ای برای جامعه هدف کشور عراق دانست و خواستار ارائه گزارش کامل‌تری از خروجی‌های علمی این دانشگاه به وزارت علوم عراق شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha