دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب خاطرات سفرای ایران

حوزه/ کتاب «سفیر انقلاب؛ خاطرات سفرای جمهوری اسلامی ایران در دهه اول انقلاب اسلامی» نوشته الله‌کرم مشتاقی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, کتاب «سفیر انقلاب؛ خاطرات سفرای جمهوری اسلامی ایران در دهه اول انقلاب اسلامی» نوشته الله‌کرم مشتاقی به‌تازگی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شده است که پانزدهمین‌عنوان از مجموعه «تاریخ شفاهی» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

کتاب پیش‌رو دربرگیرنده خاطرات ۱۰ سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهه اول انقلاب است و شرایط سفارتخانه‌های ایران در آن‌برهه زمانی را تصویر می‌کند. این‌تصاویر چالش‌ها و دشمنی‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران را هم در مقطع زمانی مورد اشاره نشان می‌دهند.

سفیرانی که خاطراتشان در این‌کتاب ثبت و ضبط شده به این‌ترتیب‌اند: حسن زمانی سفیر ایران در فرانسه، علی اکبر فرازی سفیر ایران در مجارستان، بهمن حسین‌پور سفیر ایران در تانزانیا و اتیوپی، احمد اجل‌لوئیان سفیر ایران در رومانی و یونان، سیدجلال ساداتیان سفیر ایران در انگلستان، سیدرضا حاج زرگرباشی سفیر ایران در بلغارستان و نیکاراگوئه، سید محمدباقر سخایی سفیر ایران در دبی و قطر، رضا سعیدمحمدی سفیر ایران در کره شمالی، احمد دستمالچیان سفیر ایران در لبنان و محمود موحدی سفیر ایران در برزیل.

کتاب «سفیر انقلاب» به ۳۸ شهید دیپلمات جمهوری اسلامی ایران تقدیم شده است. اسامی این‌شهیدان نیز به این‌ترتیب است: حسن عرب، بهنام نیکنام، داوود خسروی، مهدی موحدی، حجج‌الاسلام محمدعلی روحانی‌فرد، اسدالله عیسی‌نیا، ابوالقاسم ارشادی و سیدرشید موسوی، محمدحسین ظهوری، حاج‌خلیل نعیمی، شهامت عیسی‌بیگی، ابوالقاسم اسدی، سیدمحسن موسوی، شهدای سفارت ایران در لندن علی‌اکبر صمدزاده، سیدعباس حسینی لواسانی شهدای منا غضنفر رکن‌آبادی، محمدرحیم آقایی‌پور، احمد فهیما، سیدحسن حسینی‌مقدم و شهدای دیپلمات در مزار شریف،

این‌کتاب با ۴۸۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha