سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طلوع «ماه تمام» در کتابفروشی‌ها‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

حوزه/ کتاب «ماه تمام؛ سرگذشت‌نامه مستند شهید محمدابراهیم همت» اثر گلعلی بابایی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, کتاب«ماه تمام؛ سرگذشت‌نامه مستند معلم بسیجی شهید محمدابراهیم همت (۱۳۶۲_ ۱۳۳۴)» اثر گلعلی بابایی به‌تازگی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب شانزدهمین‌عنوان از مجموعه «بیست‌وهفتی در بیست‌وهفت» است که این‌ناشر درباره ۲۷ تن از فرماندهان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) منتشر می‌کند و انتشارش از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است.

کتاب پیش‌رو برای چهلمین‌سالگرد شهید همت آماده و منتشر شده است. این شهید عزیز اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

گلعلی بابایی نگارنده «ماه تمام» می‌گوید نوشتن این‌کتاب ادای دینی به شهید همت به‌عنوان فرمانده‌لشکری است که خودش به‌عنوان سرباز در آن حضور پیدا کرد.

وی گفته وجه تمایز شهید همت از دیگر شخصیت‌های جنگ، چه شهدا و چه افرادی که هنوز هم در قید حیات‌اند، وجه آموزگاری و معلمی اوست. بابایی از این‌منظر، شهید همت را یک‌ انسان، معلم و فرمانده می‌خواند.

این‌مولف پیش‌تر درباره شهید همت کتاب «ماه همراه بچه‌هاست» و کتاب‌های «ضربت متقابل»، «زمین‌های مسلح»، «کوهستان آتش» و «شراره‌های خورشید» را منتشر کرده که ۵ کتاب یادشده از مجموعه کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ در سال‌های جنگ، مربوط به دوران ۲۰ ماهه فرماندهی همت بر لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) است.

نقطه عزیمت و سرآغاز حکایت زندگی محمدابراهیم همت از نظر زمانی پاییز ۱۳۳۳ و از نظر مکانی شهر کوچک قمشه است که در سال‌های پیش از انقلاب در بخش مرکزی استان اصفهان قرار داشت. بابایی روایت خود را از این‌جا و پیشینه تاریخی قمشه آغاز می‌کند که در دوران ساسانیان ریشه دارد.

متن «ماه تمام» پس از تهیه و تدوین در اختیار خانواده شهید همت قرار و مورد تایید آن‌ها قرار گرفته و در نهایت کتاب با ۶۱۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha