چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مرکز نور

حوزه/ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هیأت همراه ضمن حضور در مرکز نور با رئیس مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا مختارپور قهرودی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هیأت همراه ضمن حضور در مرکز نور با حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی در ابتدای این دیدار ضمن بیان سابقه و چگونگی تأسیس مرکز نور به دستاوردهای ارزشمند این مرکز طی سه دهه اشاره کرد و گفت: در اختیار داشتن نسخه دیجیتال حجم عظیمی از متون علوم اسلامی در موضوعات مختلف و غنی‌سازی و فرآوری این متون و عرضه آنها در قالب صدها نرم‌افزار دسکتاپ و همراه و ده‌ها پایگاه محتوایی اینترنتی، ایجاد بانک محتوایی مجلات مختلف حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز، پیش‌گامی در داده‌کاوی هوشمند، ارتباط و تعامل با طیف وسیعی از مخاطبان و کاربران محصولات نور در داخل و خارج کشور که اعتماد بالایی به محصولات نور دارند، ازجمله فعالیت های این مرکز است.

دکتر مختارپور، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در سخنانی ضمن تشکر از هماهنگی انجام شده برای این دیدار و جلسه، اظهار داشت: اولویت اول برای کتابخانه ملی این است که اسناد موجود در اختیار محققین قرار بگیرد, هم اکنون اکثر اسناد دوره پهلوی در اختیار کسی نیست و در مراکز مختلف به صورت پراکنده بایگانی شده است.

وی افزود: مواردی که مد نظر ما و شما است در تفاهم‌نامه فیمابین که امروز امضا می‌شود آمده است و امیدواریم که امضای این تفاهم‌نامه درآمدی بر همکاری‌های ثمر بخش بین دو مجموعه باشد.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری‌های دو جانبه توسط رؤسای دو مجموعه به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha