دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ رئیس دانشگاه شیراز به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد موذنی پیش از ظهر امروز در چهاردهمین نشست اندیشمندان و اساتید دانشگاه های انقلاب اسلامی کشور که به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در حوزه عمران و آبادانی، گاز، راه، اینترنت و غیره یکی از کم لطفی ها و بی انصافی ها در خصوص انقلاب اسلامی این است که برخی بیان می کنند انقلاب کشور را نابود کرده در صورتی که کشور در آن زمان هیچ رده ای در دنیا نداشت.

وی در ادامه اضافه کرد: شعار ما می توانیم را به خوبی در نظام مقدس اسلامی مشاهده می کنیم، انقلاب اسلامی به خوبی در همه عرصه ها خوش درخشیده است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، عنوان کرد: از مهمترین اهداف فرهنگ دینی و اسلامی بوده است، اینکه زندگی مردم دین باورانه باشد، استقلال سیاسی و خودکفایی اقتصادی و مبارزه با نفی استکبار و حمایت از مظلومین و مبارزه با ریشه کنی فقر و ترویج عدالت اجتماعی از جمله اهداف انقلاب اسلامی بوده که قابل دفاع است.

وی با طرح این سوال که آیا انقلاب اسلامی به همه اهداف خود دست یافته است، خاطرنشان کرد: بسیاری تلاش می کنند که مشکلاتی که در کشور وجود دارد را به انقلاب اسلامی بچسبانند، اگر انقلاب اسلامی نبود قطعا مشکلات چند برابری وجود داشت، باید آسیب شناسی کنیم که چرا به بخشی از اهداف انقلاب اسلامی نرسیده ایم، بخشی از آن دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی در زمینه جنگ تحمیلی و تحریم ها بوده است.

موذنی افزود: اگر بپذیریم که اشتباهاتی را داشته ایم زمینه فراهم می شود که از نظر نخبگان برای حل مشکلات استفاده کنیم این رویکرد می تواند برای همدلی در جامعه زمینه ساز باشد.

موذنی تصریح کرد: کم توجهی به فرهنگ دینی یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و باید آن را برطرف کرد، هیچ برنامه دقیق و اصولی برای ترویج فرهنگی دینی در جامعه نداشته ایم، آموزش دین و ترویج دین مداری در جامعه رها به حال خود است، بخشی در دست خانواده ها و بخشی در مراکز آموزشی است، باید برای آموزش درست فرهنگ دینی برنامه نظامند و هدف مند داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در تربیت مدیران دانا و توانمند باید کوشا باشیم، ظرفیت های بسیاری در این بخش وجود دارد، اگر این بخش مورد توجه قرار گیرد مشکلات اقتصادی نیز برطرف می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha