یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت فرمانده شهید ابو تقوا و شهدای راه قدس مقاومت اسلامی عراق

حوزه/ در چهلمین روز از ترور فرمانده دلاور جنبش اسلامی نجباء و حشد الشعبی، نمایندگان گروه های مقاومت حاضر در مراسم بزرگداشت بیانه مشترکی را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نمایندگان گروه‌های مقاومت حاضر در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید ابوتقوی (معاون نظامی جنبش نجباء و فرمانده برجسته الحشد الشعبی) و سایر شهدای مقاومت اسلامی عراق در مسیر قدس، با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، بیانیه ای منتشر کردند که متن آن به این شرح است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ/توبة:۱۲۳﴾

از همان زمانی که صهیونیست‌ها غده سرطانی را در قلب امت اسلامی جاسازی کرده و با هدایت و تدبیری بریتانیایی، قبله اول مسلمین را اشغال و کشتار و تبعید ملت فلسطین از سرزمین‌شان را آغاز کردند؛ ضروری شد که مقاومت اسلامی راهکارهای مشروعی را برای مقابله با این تجاوز استعماری در دستور کار قرار دهد. مجاهدان از هر گوشه و کنار به‌پا خاستند، اما خیانت برخی حاکمان کُرنشگر و سازشکار با صهیونیست‌ها، روز "نکبت" را پدید آورد و مقاومت را در یک برهه زمانی خاص تضعیف کرد. تا آنکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (قدس‌سره) پیروز شد و روحی تازه در کالبد مقاومت دمید. مقاومتِ آزاده، با همه نیروهایش، تولدی دوباره داشت و به برکت فرمانده شهید حاج‌قاسم سلیمانی رحمه‌الله و سایر همرزمانش در هفتم اکتبر موجی عظیم را به‌واسطه طوفان الاقصی به‌راه انداخت؛ امری که البته با درایت و رشادت جوانان فلسطینی رنگ واقعیت گرفت؛ همان‌ها که با ظلم و محاصره و حرمانی بی‌همانند در تاریخ مواجه بودند. جوانان فلسطینی با عزم و پایداری‌شان به دنیا اثبات کردند که صهیونیسم ستمگر مستکبر، نابودشدنی است. آن‌ها با نام خدا به‌پا خاستند، سایر جبهه‌های مقاومت نیز به یاری‌شان شتافته و میثاق بستند تا با یاری رساندن به جبهه حق، آوردگاه باطل و شیاطین را در هم بکوبند.

اینک به‌مناسبت چهلمین روز شهادت فرمانده شهید «ابوتقوا السعیدی» رحمه‌الله‌علیه که دستان نیرنگ و تجاوز شیطان اکبر او را ترور کرد؛ گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی در قم مقدس و در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه دختر امام موسی کاظم علیهماالسلام گرد هم آمده‌اند تا با شهدای مقاومت اسلامی و رهبر آن، امام خامنه‌ای دام‌ظله تجدید بیعت کرده و خطاب به دنیا اعلام کنند:

  1. جمع حاضر با خداوند متعال تجدید عهد می‌کنیم که فلسطین اشغالی را از دست صهیونیسم متوحش رها ساخته و تا آخرین قطره خون از قبله اول خویش دفاع کرده و هرگز اجازه ندهیم تحت ظلم استعمارگران باقی بماند. همچنین میثاق می‌بندیم که یک جبهه واحد و سپر و یاور همیشگی برای ملت فلسطین تا زمان آزادسازی سرزمین‌شان از لوث صهیونیست‌ها خواهیم ماند.
  2. ملت فلسطین از حق انتخاب دولت برخوردار بوده و هیچ استعمارگر منفور، هیچ مزدور و هیچ‌یک از دولت‌هایی که دستشان به خون ملت فلسطین آغشته شده، اجازه ندارند در این راستا دخالت کنند.
  3. از دولت‌ها و ملت‌های جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهیم از صهیونیسم برائت جسته و سفرای رژیم جنایتکار را از کشورهای خود اخراج کنند.
  4. از دولت‌های اسلامی می‌خواهیم نیروهای آمریکای جنایتکار و مستکبر را از منطقه اخراج کرده و سفارت‌های ایالات‌متحده را که پایگاه‌های تروریسم و جاسوسی و لانه فتنه‌افروزی و تفرقه‌افکنی میان ملت‌ها و دولت‌ها به‌شمار می‌روند، تعطیل کنند. همچنین خواستار محکوم کردن دخالت‌ها و تجاوزهای آشکار آمریکا علیه حاکمیت کشورهای عربی و اسلامی هستیم. نباید با هیچ بهانه و دستاویزی به آمریکا این اجازه داده شود تا از سرزمین‌های اسلامی به‌عنوان خاستگاهی برای حمله به کشورهای همجوار استفاده کند.
  5. سازمان ملل باید به وظایف خود در راستای محکومیت و توقف کارزار نسل‌کشی که صهیونیست‌ها علیه ملت بی‌دفاع فلسطین به‌راه انداخته‌اند عمل کرده و علاوه بر پایان دادن به محاصره، سرزمین فلسطین را به مردم آن بازگرداند تا این ملت بدون دخالت سایر کشورها در خصوص سرنوشت خود تصمیم بگیرد. از جمله وظایف سازمان ملل، این است که اراده ملت‌ها را در هر گوشه و کنار این دنیا به‌ویژه فلسطین اشغالی محقق سازد.
  6. از کشورهای جهان آزاد به‌ویژه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم به یاری ملت مظلوم فلسطین شتافته و به همکاری نظامی، سیاسی و اقتصادی خود با صهیونیست‌ها و شرکای جرم آنها در ریختن خون کودکان و زنان فلسطینی پایان دهند و در راستای اخراج اشغالگران صهیونیست از فلسطین تلاش کنند. همچنین این کشورها باید به فرآیند بازسازی سرزمین‌های فلسطین کمک کنند که این رژیم نازی آن را تخریب کرده است.
  7. مطالبه ما از آزادگان دنیا این است که ضمن استمرار تظاهرات، دست از یاری ملت فلسطین نکشند و همچنان به‌منظور پایان بخشیدن به نسل‌کشی، فشار بیاورند. آزادگان دنیا باید جنایت‌های جنگی اشغالگران نازی در حق زن و کودک و کهنسال فلسطینی و تخریب سازمان‌یافته زیرساخت‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اماکن مقدس پیروان سایر ادیان را افشا کنند.
  8. ما حملات آشکار پهپادها و جنگنده‌های صهیوآمریکایی به عراق و بمباران مقر نهادهای امنیتی از جمله الحشد الشعبی را که به شهادت ده‌ها رزمنده و فرمانده دلاور منجر شد، تجاوزی زمینی و هوایی به حاکمیت عراق می‌دانیم.
  9. حضور آمریکا در سوریه با هدف غارت ثروت‌های نفتی و به‌منظور حمایت و پشتیبانی از تروریسمی است که در داعش مصداق پیدا می‌کند. این امر، هدفی جز احیای دوباره این گروه تروریستی در منطقه ندارد. همچنین ضمن مطالبه‌ی پایان اشغالگری صهیونیست‌ها در بلندی‌های جولان و غصب اراضی سوریه، تجاوزهای مکرر این رژیم به حاکمیت جمهوری عربی سوریه و ویران کردن زیرساخت‌های آن را محکوم می‌کنیم.
  10. حملات وحشیانه مکرر علیه لبنان از سوی صهیونیست‌ها و بمباران مناطق مسکونی، ترور روزنامه‌نگاران و فرماندهان مقاومت، تجاوزی به حاکمیت لبنان است.
  11. تجاوز وحشیانه آمریکایی - انگلیسی علیه یمنِ حکمت و درایت و نقض حاکمیت آن در راستای استمرار ماشین جنگ رژیم صهیونیستی در نسل کشی ملت بی‌دفاع فلسطین را محکوم می‌کنیم.
  12. سیاست‌های پادشاهی بحرین که خارج از چارچوب عربی - اسلامی در راستای دسیسه‌های صهیوآمریکایی صورت‌بندی شده است، و همچنین سرکوب ملت آزاده و سربلند این کشور را محکوم می‌کنیم.
  13. نه متوقف می‌شویم و نه با قاتلان کودکان و حامیانش و سازشکاران، دست آشتی می‌دهیم. همچنین زبان به تمجید از دلیرمردان مجاهد مقاومت اسلامی فلسطین باز می‌کنیم که چشم‌نوازترین تابلوی تاریخ مبارزات ضد استعمار صهیونیستی را رسم کردند؛ تابلویی که تحت عنوان طوفان الاقصی نام‌گذاری شد. همانگونه که از ایستادگی مردم سرافراز فلسطین به‌ویژه در غزه‌ی عزت و کرامت تمجید به‌عمل می‌آوریم که توانست مجهزترین رژیم تروریستی منطقه را به خفت و حقارت دچار کند.
  14. در پایان با خداوند متعال، شهدا و آزادگان دنیا عهد می‌بندیم که تا زمان اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه و نابودی این رژیم نازی، همراه آنان خواهیم بود و به مقاومت در برابر اشغالگران تا زمان توقف جنگ و محاصره غزه ادامه می‌دهیم. بی‌شک پس از طوفان الاقصی ابتکار عمل در جنگ فراگیر به دست مقاومت بوده و پاسخ آن در یک پهنه جغرافیایی به وسعت دریای مدیترانه تا دریای عمان خواهد بود. انگشت‌ ما همچنان روی ماشه قرار خواهد داشت، چرا که همه پایگاه‌های آمریکایی - صهیونیستی در منطقه، اینک تبدیل به اهدافی مشروع شده است.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ ﴿آل عمران:۱۲۶﴾.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha