یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب

حوزه/ سه جلد کتاب نفیس شامل قرآن کریم، نهج البلاغه و شاهنامه فردوسی توسط یک روحانی به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها اهدا شد و در گنجینه نفایس کتابخانه فاطمی در کنار هزار و ۲۶۷ جلد کتاب نفیس دیگر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام یحیی پیرعباسی یک جلد کلام الله مجید، یک جلد نهج البلاغه و یک جلد شاهنامه فردوسی نفیس را به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها اهدا کرد.

دو کتاب نهج البلاغه و شاهنامه فردوسی از نظر جلدسازی و نوع کاغذ بسیار مرغوب و زیباست و از نفایس محسوب می شوند؛ لذا پس از فهرست نویسی در گنجینه نفایس کتابخانه فاطمی نگهداری خواهند شد.

همچنین قرآن کریم نفیس اهدایی نیز اگرچه از نفایس محسوب می شود ولی به خاطر وجود گنجینه مستقل قرآن‌های چاپی در کتابخانه فاطمی که یکی از گنجینه های کم‌نظیر قرآن است در این گنجینه نگهداری می‌شود.

گفتنی است، کتاب‌هایی که از جهت نوع کاغذ، نوع چاپ، قطعات خوشنویسی، نایاب بودن و موارد دیگر ارزشمند است در گنجینه نفایس کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت نگهداری می‌شوند و هم‌اکنون این گنجینه دارای هزار و ۲۶۷ عنوان کتاب نفیس، ۵۱ نقشه قدیمی و نفیس و ۱۷۳ پوستر نفیس است.

اهدای سه جلد کتاب نفیس به گنجینه نفایس کتابخانه فاطمی

اهدای سه جلد کتاب نفیس به گنجینه نفایس کتابخانه فاطمی

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha