دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یاسوج

حوزه/،آیین تکریم و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کهگیلویه ظهر امروز با حضور رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه و فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، آیین تکریم و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کهگیلویه ظهر امروز با حضور رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه و فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

در ابتدای این آیین حسن حکمتیان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد به شکل گیری توسعه و بازسازی عتبات و عالیات در گستره جهانی اشاره کرد، گفت: زیرا تمام آزادی خواهان جهان به امام حسین علیه السلام ارادت دارند.

وی از احداث صحن ۲۲۰ هزار متر مربعی حضرت زهرا (س)، اتصال صحن حضرت زینب «س» به حرم امام حسین با مساحت ۶۲ هزار پانصد مترمربع، توسعه و بازسازی گلدسته ها و حرم‌ها، بهینه سازی بناها و.. به عنوان بخشی از کارهای انجام گرفته در ستاد عتبات و عالیات نام برد.

حکمتیان با اشاره به همکاری ایرانی ها در این ستاد، گفت:استان کهگیلویه و بویراحمد در ساخت صحنه‌ها مشارکت دارد و سهم خود را نسبت به مابقی کشور ادا می‌کند.

پروژه  ساخت درب باب المهدی حرمین امامین عسکری «ع» به مرحله نهایی رسیده است/حرم اهل‌بیت(ع) نماد و هویت شیعه

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون زائر امام حسین «ع» نیاز به خدمات دارند، خاطرنشان کرد: افزون بر ۴ هزار موکب ایران در کنار مواکب عراقی خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۱۲۰ موکب در کهگیلویه و بویراحمد تحت مدیریت توسعه عتبات و عالیات خبر داد و گفت: ۱۳ موکب در گچساران، ۳ موکب در باشت، ۷ موکب در یاسوج و ۷ موکب در مرز شلمچه مستقر است.

وی از ساخت درب باب المهدی حرمین امامین عسکری «ع» در یاسوج خبر داد و گفت: این پروژه به مرحله نهایی رسیده است، طی تشریفات خاص به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در سامرا برای پدر امام زمان عج نصب خواهد شد.

مشارکت در عتبات عالیات و ساخت ساز آن‌ها احیا گر نشانه تفکر شیعه است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در آیین تکریم و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه اظهار کرد: مشارکت در عتبات عالیات و ساخت ساز آن‌ها احیا گر نشانه تفکر شیعه است.

وی نماد و هویت شیعه را حرم مطهر اهل‌بیت علیهم‌السلام عنوان کرد و گفت: در گذشته مظلومیت حرم های کربلا قابل مشاهده بود اما امروز این جمعیت کثیر در صحن حضرت فاطمه «س» جا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان این که ایرانی ها حق مطلب را نسبت به حضرت زهرا «س» ادا کردند، تصریح کرد: و هرچه برای عتبات و عالیات تلاش کنیم دین بیشتر تقویت می‌شود.

پروژه  ساخت درب باب المهدی حرمین امامین عسکری «ع» به مرحله نهایی رسیده است/حرم اهل‌بیت(ع) نماد و هویت شیعه

وی با اشاره به اینکه مشارکت در بازسازی عتبات عالیات توفیق می‌خواهد، گفت: هر سنگی هم توفیق ندارد که در حرم اهل بیت جای بگیرد.

حجت‌الاسلام وحدانی فر تلاش برای اهل‌بیت علیهم‌السلام را لطف خداوند و تقویت معنویت دانست و خواستار همکاری مسئولان و رسانه ها در این زمینه شد.

در پایان این مراسم با حکم «حسن حکمتیان» محمد پولاب به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات شهرستان کهگیلویه منصوب و از زحمات «محمدیار پیلارام» رئیس اسبق این ستاد قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha