دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عسگری

حوزه/ محمدرضا عسگری مدیر بنیاد مهدویت استان البرز گفت: برنامه‌های نیمه شعبان در دو حوزه آموزشی و ترویج معارف مهدویت و اعزام سخنران به مساجد، حسینیه‌ها مهدیه های شهر و استان در دهه مهدویت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عسگری مدیر بنیاد مهدویت استان البرز عصر امروز در نشست خبری برنامه‌های نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) بنیاد مهدویت اظهار کرد: در آستانه میلاد پر خیر و برکت حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) که یک هزار و ۱۹۰ سال از آن می‌گذرد به سر می‌بریم .

وی ادامه داد: بنیاد مهدویت در هر استانی زیر نظر نماینده ولی فقیه آن استان است و بنیاد مهدویت البرز از سال ۸۹ تاسیس شده است.مسئولیت کشوری بنیاد مهدویت بر عهده حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است و ماموریت و هدف اصلی تاسیس بنیاد مهدویت در کشور عبارت است از توسعه، ترویج و تبلیغ معارف ناب مهدویت و پاسخ به سوالات و شبهات مطرح شده و پیشگیری از تشکیل جریان مدعیان دروغین مهدویت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری در خصوص جامعه هدف این بنیاد گفت: این بنیاد برای همه اقشار جامعه اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان برنامه های مختلف چون دوره های آموزشی نشست های مهدوی و دوره های تربیت مربی برگزار می کند.

وی در این باره تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ دوره تربیت مربی مهد و پیش دبستانی دوره تربیت کودک و نوجوان برگزار شده و مربیان در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم در قالب ها و ابزارهای مختلف با زبان دانش آموزان فعال هستند و معارف مهدویت را انتقال می دهند.

مدیر بنیاد مهدویت البرز گفت: دوره‌های آموزشی مهدویت ویژه کارکنان خواهر و برادر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و در حال حاضر ما پنجمین دوره تربیت مربی تخصصی مهدویت را در اداره اوقاف کرج با حضور اساتیدی از قم برگزار می کنیم که این افراد بعد از فارغ التحصیلی می توانند به عنوان مدرس و مبلغ فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های مهدویت بنیاد در دو مناسبت به طور ویژه برگزار می شود توضیح داد: سالروز آغاز امامت امام مهدی(عج) در ۹ربیع الاول و و نیمه شعبان اوج برنامه های بنیاد است و تلاش می شود در این ایام خدماتی در حوزه مهدویت به جامعه ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری با اشاره به جایگاه مهدویت در قرآن و روایات گفت: مهدویت در بیش از ۱۲۰ آیه قرآن و بیش از ۲هزار حدیث به آن اشاره شده و تفکر مهدویت دارای پشتوانه عقلانی و نجات خواهی بشر است و از نظر اجتماعی مهدویت به ایجاد امید در جامعه کمک می کند از این رو ما به دنبال تقویت امید در جامعه از طریق معارف مهدویت هستیم.

وی با بیان اینکه مهدویت از لحاظ تاریخی نیز قدمت دارد گفت: قبل و بعد از اسلام مساله مهدویت موضوعیت داشته و دارای پیشینه تاریخی است و با توجه به اشتراکات بین ادیانی و اعتقاد به ظهور منجی در همه مذاهب حتی اهل سنت ،می توانیم به امر زمینه سازی برای ظهور بپردازیم.

مدیر بنیاد مهدویت البرز گفت: ستاد فعالیت های مهدوی کشور دهه مهدویت را از ۵ شعبان مصادف با ۲۶ بهمن تا ۱۵ شعبان ۶ اسفند ماه هر روز را با یک عنوان نامگذاری کرده است.

وی در خصوص برنامه های مهدویت امسال گفت: این برنامه‌ها در دو حوزه آموزشی و ترویج معارف مهدویت و اعزام سخنران به مساجد، حسینیه‌ها مهدیه های شهر و استان در دهه مهدویت و سه شب منتهی به نیمه شعبان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری افزود: یکی از برنامه های ما امسال برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد جامع رجایی شهر با همکاری هیئت امنای مسجد و احیای مراسم نیمه شعبان در مصلی با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه است و کارشناس و سخنران به این مراسم اعزام و برای کودکان و نوجوانان در حاشیه این مراسم برنامه‌های شاد با حضور کارشناس مهدویت برگزار می شود.

اعزام کارشناس به ۵ دعای ندبه شاخص در روز نیمه شعبان و جمعه

مدیر بنیاد مهدویت گفت: اعزام کارشناس به ۵ دعای ندبه شاخص در روز نیمه شعبان و جمعه منتهی به سالروز ولادت امام مهدی(عج) از دیگر برنامه های بنیاد مهدویت البرز است.سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در شهرها با حضور کارشناسان بنیاد با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی و با نگاه حضور پر شور مردم در انتخابات انجام می شود.

وی گفت: حضور کارشناسان مهدوی در دانشگاه آزاد و فرهنگیان از دیگر برنامه های بنیاد مهدویت است. با همکاری صدا و سیما استان هر روز برنامه زنده طرح مباحث مهدوی با حضور کارشناسان تا شام نیمه شعبان برگزار می‌شود.

برنامه پرده خوانی مهدویت با عنوان قدرت اسلام اجرا می‌شود

مدیر بنیاد مهدویت به یکی دیگر از برنامه‌های دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: برنامه پرده خوانی مهدویت با موضوعات خلقت آدم، غدیر وظهور و غیبت با حضور کارشناس بنیاد در قالب نقاله خوانی با عنوان قدرت اسلام در مساجد و مدارس و مراکز مختلف فرهنگی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاح دومین کتابخانه تخصصی مهدویت در مسجد جامع فردیس و اعزام ۱۵ عمو روحانی به مدارس و برگزاری جشن با هماهنگی رابطین و مربیان بنیاد از دیگر برنامه های نیمه شعبان است.

مدیر بنیاد مهدویت به یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های نیمه شعبان در کرج اشاره کرد و افزود: «جشن بزرگ خانوادگی امام مهربان من» با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و شورای شهر در سالن شهیدان نژاد فلاح از ساعت ۱۵ به همراه برگزاری مسابقه سرود خوانی و اجرای برنامه های شاد برگزار می شود.

وی گفت: سه وبینار با حضور اساتید دانشگاه های فرهنگیان کشاورزی و اساتید و کارشناسان بنیاد در دهه مهدویت برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های مهدویت ویژه مراکز نظامی و انتظامی گفت: همزمان با ۱۴ شعبان در برنامه صبحگاه فراجا برنامه ای با عنوان پلیس منتظر برگزار می شود که در آن توسط کارشناس اعزامی مباحث مهدویت مطرح می شود.

جشنواره فصل انتظار با حضور ۲۰ هزار دانش آموز البرز برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری به یکی از طرح های مهم بنیاد مهدویت اشاره کرد و گفت: جشنواره فصل انتظار با حضور ۲۰ هزار دانش آموز البرز در بخش های سرود، کتابخوانی، اردوی مهدوی و گفتمان مهدویت از ۹ ربیع الاول آغاز و در این ایام اختتامیه این جشنواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برگزار می شود و به ۳۱۳ دانش آموز برگزیده هدایایی اعطا می شود.

وی به برنامه ویژه روز نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: برنامه مادران و دختران مهدوی به همراه رژه کالسکه سواران تحت عنوان پویش امید آینده در مصلی کرج برگزار می شود و کارشناسانی را به این برنامه اعزام می کنیم.

پویش « قول می دهم...» ویژه تمام اقشار جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری به معرفی یکی از پویش های مهدوی اشاره کرد گفت: همزمان با روز اول دهه مهدویت پویش « قول می دهم...» ویژه تمام اقشار جامعه برگزار می شود و هر قشری با شرکت در این پویش می تواند به حسب شغل و توانایی خود کاری را نذر امام زمان کند و در روز اول این پویش به ۱۲۰ نفر جوایزی به قید قرعه اهدا شد. علاقه مندان برای شرکت در این پویش به لینک ?http://alborzmahdaviat.ir/katm/index.phpمراجعه کرده و با ثبت اقدامی که می توانند برای ظهور امام زمان انجام دهند و ثبت شماره تماس خود در پویش شرکت کرده و وارد قرعه کشی شوند.

وی ادامه داد: رونمایی از بازی مهدیار کوچک همراه با مسابقه در روز نیمه شعبان انجام می شود و این بازی در کامپیوتر و موبایل قابلیت اجرا دارد و شخصیت این بازی با پرچم لبیک یا مهدی مراحلی را طی می کند تا امتیازات لازم را دریافت کند این دومین بازی مهدوی است که توسط بنیاد مهدویت طراحی و ساخته شده است.

مدیر بنیاد مهدویت در پایان با انتقاد از عدم همکاری نهادهای فرهنگی برای اجرای برنامه های شاد در چند روز منتهی به نیمه شعبان گفت: ما در بنیاد ستاد شعبانیه را متشکل از چند دستگاه فرهنگی تشکیل دادیم و بنا بود برنامه شادی را در روز یوم المهدی اجرا کنیم که متاسفانه این همراهی اتفاق نیفتاد و من اینجا از شما اصحاب رسانه می خواهم به عنوان یک مطالبه پیگیری کنید چرا که ما لازم داریم شهرمان رنگ و بوی امام زمانی پیدا کند اما متاسفانه در شهر حال و هوای مهدوی کم رنگ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha