سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
خمین

حوزه/ نشست فرهنگی بصیرتی با موضوع وظیفه طلاب در انتخابات با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست فرهنگی بصیرتی با موضوع وظیفه طلاب در انتخابات با حضور حجت الاسلام اسدی نسب استاد حوزه در خمین و با حضور اساتید و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین برگزار شد.

حجت الاسلام اسدی نسب در ابتدای جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان گفت:ما با انتخاب خود تغییرات مهمی مثل انتخاب مجلس اصلاح طلب یا اصول گرا را رقم می زنیم. محال است خود رهبر و رئیس جمهور مستقیما وزرا را انتخاب کند لذا مجلس نظارت بر بودجه دارد تعیین حقوق ها وظیفه مجلس است لایحه بودجه را حتی برمی‌گرداند در واقع رای دادن ما تأثیر در همه چیز می‌گذارد.

وی با بیان این سوال که آیا سازش با غرب نجات آور است؟ افزود: در حال حاضر عراق سازش با غرب دارد و طوری آمریکا عراق را مدیریت کرده است که تحت سلطه کامل آنها قرار دارد اگر ۲هفته نفت عراق به فروش نرسد، متلاشی می شود. لذا اینها از ایران می‌ترسند چون اقتصادش متکی به نفت نیست.

حجت‌الاسلام اسدی نسب تصریح کرد: در کشور های دارای اقتصاد وابسته با وجود تشکل های قوی اما زبون و خوار هستند.

وی افزود: اگر نماینده ای خلاف قانون عمل و تخلف کرد اگر قانونا جرم انجام داده باشد با ارائه اسناد و مدارک حتما پیگیری می‌شود اما آنچه مستقیما در دست نماینده مجلس است قانون گذاری و تایید وزرا ست.

این استاد حوزه در ادامه به این سؤال که چرا بعضی ها ابتدا رد صلاحیت می‌شوند و مجدد تایید می‌شوند؟ پاسخ داد: لزوما امری طبیعی است مثل دادگاه تجدید نظر که فرصت اعتراض می‌دهند و فرد تلاش می کند و اسناد جدید ارائه می‌ دهد.

حجت الاسلام اسدی نسب در جواب سوال، داشتن کار اجرایی نمایندگان، بیان داشت: قانونا نداشتن کار اجرایی ملاک نیست، بستگی به شناخت افراد دارد بلکه افراد باید تلاشگر، مدیر و مدبر باشد، کارنامه اجرایی و داشتن سوابق قبلی می تواند کمک کننده باشد.

وی اضافه کرد: بین فردی که اصول گراست و یا اصلاح طلب کدام مقدم ترند؟ هر دو دسته انواعی دارند؛ افراد اصلاح طلب از بی دین شروع می‌شوند تا مقید به انجام مستحبات اگر اصلاح طلبی که متدین و کاردان و متعهد هست و اعتقاد به مردم دارد با روی کار آمدنش مفاسدی ندارد، این اصلاح طلب از بسیاری مدعیان اصول گرای ناکارامد و احیانا مساله دار هم ارجحیت دارد به شرط اینکه باور به قانون و نظام داشته باشد. باید براساس معیارها که یکی از آنها متعهد بودن است روی شاخصه‌های اصلی تمرکز شود. آنچه الان واقعیت دارد این است که نماینده قوی می‌تواند مؤثر باشد، در پیگیری مسائل کلان شهر نماینده ها مؤثر و پیگیر مسائل هستند. نماینده مستقیما سخن مردم را با وزرا و رئیس جمهور درمیان می گذارد.

حجت‌الاسلام اسدی نسب اظهار داشت:طلاب باید با خوب شناختن مخاطب و تشخیص دغدغه و حساسیت های او، با تبلیغ چهره به چهره در تبیین و تبلیغ مسائل دینی وارد عمل شوند و در نتیجه به تدریج خیلی افراد را متمایل به دین و انقلاب کنند.

وی در پایان گفت: در تبلیغ انتخابات، معیارها را بگویید و اجازه دهید طرف مقابل براساس معیارها و کدهای شما انتخاب کند تا ان شاءالله مشارکت بالا رفته و انتخابات بهتری برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha