سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: دفاع مقدس سند مجد، افتخار، عظمت و برجسته‌ترین فراز تاریخ انقلاب اسلامی است و نباید فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان به حماسه حضور مردم در ۱۱ اسفند اشاره کرد و گفت: رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس خبرگان، با سخنانی جان کلام را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: رهبری در این دیدار فرمودند مجلس خبرگان در انتخاب خود هیچگاه از اصول ثابت جمهوری اسلامی غفلت نکند.

خطیب نماز جمعه زنجان به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت مساجد کانون دین، انقلاب و سنگر اسلام است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید با حضور، عبادت و ایمان خود این سنگر را نگهدارند گفت: البته با ایجاد جاذبه‌هایی باید جوانان را به سمت مساجد کشاند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه امام جمعه خیمه مسجد است و خدمتگزاران، مدیران و هیئت امنا باید بستر را برای جذب بیشتر جوانان در مساجد فراهم کنند خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت و کانون‌ های مساجد بهترین مکان برای جذب گروه‌های هدف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به ۱۹ اسفند سالروز عملیات غرور آفرین بدر اشاره کرد و ادامه داد : این روز شهادت سرداران باکری و بزرگانی همانند شهید خرازی و همت را در خود جای داده است.

وی همچنین به روز راهیان نور و لزوم توجه بیش از پیش به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران هشت سال قهرمانانه در مقابل دشمن ایستادند و نزدیک به ۲۲۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی تاکید کرد: دفاع مقدس سند مجد، افتخار، عظمت و برجسته‌ترین فراز تاریخ انقلاب اسلامی است و نباید فراموش شود.

وی به تاسیس بنیاد شهید نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با برنامه‌های مختلف درصدد دور کردن مردم از شهید و شهداست می‌خواهد حتی آن را به ضد ارزش تبدیل کند این در حالیست که شهدا اصل فراموش نشدنی برای ملت ایران هستند.

امام جمعه زنجان همچنین به هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: آب و خاک و هوا زنجیر وار به هم مرتبط هستند و در این میان درختکاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت کاشت درخت خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب محیط زیست بهتر است هر کس سه درخت به یاد شهدا بکارد که سهم مهمی در توسعه محیط زیست دارد.

خطیب نماز جمعه زنجان به بمباران نماز جمعه در سال ۶۴ اشاره کرد افزود: دشمن از اجتماعات نماز جمعه هراس دارد و بر این اساس باید هر روز پر رونق‌تر از روز گذشته باشد.

وی همچنین به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت اشاره کرد و گفت: تلاقی این دو رخداد بیانگر آن است که هم باید به بعد معنویت و هم به طبیعت توجه بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha