دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: حفظ وحدت و صمیمیت اولویت کشور ماست و اختلافات سلیقه‌ای در مباحث سیاسی نباید وحدت و امنیت ملی را خدشه‌دار کند. اهل بیت و ائمه معصومین هم تمام تلاش شان حفظ امنیت جامعه بود. کسانی که در استان ما نیستند حق دخالت در امورات استان ما را ندارند و مردم استان آذربایجان غربی انسان های فهیم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مراسم گلریزان هر سال در سالروز ولادت امام حسن (ع) در استان و شهر ما برگزار می شود و مسئولین مردم را برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد فرامی خوانند و این از الطاف الهی است و از ویژگی های جمهوری اسلامی است که همان قاضی ای که به زندانی شدن فرد به جرم مالی حکم می دهد خودش هم می آید و برای آزادی آن جشن گلریزان برگزار می کند و مسئولین از سویی باید قانون را اجرا کنند از سوی دیگر مردم را به رأفت و همدلی دعوت می کنند.

وی ادامه داد: ۱۵ رمضان را به روز اکرام و تکریم خیرین نام گذاری کرده اند و کسانی که در راه دین و آزادی زندانیان هزینه می کنند، انسان های شریفی هستند و در ورایات بیان شده است که برای خدای متعال بنده هایی وجود دارد که به دنبال برآورده کردن حوائج مؤمنین هستند واین افراد روز قیامت در آرامش و امنیت خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر با برخی افراد درگیری داریم و با شکایات ما در زندان هستند، بیاییم به برکت ماه رمضان از آن بگذریم و اسلام همواره تاکید دارد با الگوگیری از ائمه اطهار، بدی ها را با رفتار نیکو پاسخ دهیم. و اگر کسانی که به ما بدی کردند در ماه رمضان عفو کنیم و این عفو موجب عفو خدای متعال از انسان می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هم استانی های ما حدود ۴۷ میلیارد برای آزادی ۴۵۵ زندانی غیر عمد هزینه کردند و کسانی که تمکن مالی دارند در این راه هزینه کنند و بقیه زندانیان غیر عمد را آزاد کنند.

امام جمعه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و رهبر انقلاب در این خصوص مفصل سخنرانی کردند و بیان کردند که اقتصاد باید مردمی باشد، مشکلات اقتصادی اگر بخواهد حل شود باید مردم پای کار بیایند و مسئولین نیز این زمینه را فراهم سازند و مردم امکانات مالی خود را در مسیر توسعه اقتصادی با زمینه سازی دولت، مشارکت دهند تا مشکلات تولید حل شود.

وی گفت: باید برای بسیج کردن مردم برای ورود به عرصه اقتصاد مسئولین دست به کار شوند و اگر در دفاع مقدس مردم و بسیج مردمی به میدان نمی آمد مشکل حل نمی شد و در مسئله تولید و اشتغال هم این گونه است و کمک در مسئله تولید هم اجر دنیوی و اخروی دارند.

حجت الاسلام المسلمین قریشی عنوان داشت: رهبر انقلاب وحدت و صمیمت را اولویت اول کشور بیان کردند و از اول انقلاب هم اینگونه بود و امام به کسانی که در داخل ندای اختلاف سر می دادند نهیب می زد و در استان ما هم باید به این مسئله توجه کنیم که استان ما یک استان قومیتی است و باید از نفرت پراکنی و اختلاف انگیزی دوری کنیم.

وی افزود: حفظ وحدت و صمیمیت اولویت کشور ماست و اختلافات سلیقه‌ای در مباحث سیاسی نباید وحدت و امنیت ملی را خدشه‌دار کند. اهل بیت و ائمه معصومین هم تمام تلاش شان حفظ امنیت جامعه بود. کسانی که در استان ما نیستند حق دخالت در امورات استان ما را ندارند و مردم استان آذربایجان غربی انسان های فهیم هستند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: نباید جریانات سیاسی موجب تفرقه در استان باشد و اهل بیت حکومت بنی امیه را ظالم می دانستد اما هیچ حرکتی که امنیت جامعه را به هم بزند را انجام ندادند و هیچ کدام ائمه این کار را نکردند.

وی گفت: در ۱۲ رمضان پیامبر و امام علی (ع) عقد اخوت برگزار کردند، دین برای اخوت آمده است و این مسئله بالاتر از رفاقت است و وحدت ملی هم همین است که رهبر انقلاب مطرح کردند و اگر اخوت اسلامی از بین برود امنیت جامعه به خطر می افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha