دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه مهاباد

حوزه/امام جمعه مهاباد گفت: بسیاری از افراد که با سرمایه کم زمینه اشتغال و تولید را فراهم می کنند در پیچ و خم ادارات و بانک گرفتار شده و برخی از افراد هم بدون کوچکترین مانعی سرمایه ملی را در اختیار گرفته و برای خود ثروت‌اندوزی می‌کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا عبدالسلام امامی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «رونق تولید و مشارکت مردمی» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: لازمه تحقق شعار سال و مشارکت مردمی در امر رونق تولید نظارت بر سامانه‌های بانکی، مالی و اعتباری است و مسئولان باید آگاه باشند که میزان مشارکت مردمی در امر تولید در سایه نظارت بر نحوه فعالیت سیستم بانکی کشور و کمک به افراد واجد شرایط و مستحق است.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد که با سرمایه کم زمینه اشتغال و تولید را فراهم می‌کنند در پیچ و خم ادارات و بانک گرفتار شده و برخی از افراد هم بدون کوچکترین مانعی سرمایه ملی را در اختیار گرفته و برای خود ثروت‌اندوزی می‌کنند.

امام جمعه مهاباد با تأکید بر اهمیت عدالت و شفاف‌سازی نحوه عملکرد بانک‌ها، اظهار کرد: اعتبارات قطره‌چکانی و ناعدالتی در پرداخت وام‌های تکلیفی از جمله ازدواج نیاز به نظارت بیشتری است.

ماموستا امامی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه و میلاد امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: حضرت خدیجه(س) یار و همراه همیشگی پیامبر(ص) بود و ثروت خود در راه اسلام فدا کرده و میلاد امام حسن مجتبی(ع) و نوه پیامبر نیز به سبب سخاوت ایشان به روز تکریم از ایتام نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت کمک به هم‌نوع و بخشش مال و دارایی در راه کسب رضایت الهی، خاطرنشان کرد: سخاوتمندی و پرداخت مال علاوه بر اجابت دستورات الهی، کوتاهی در عبادت و واجبات این ماه را نیز جبران می‌کند، مجمع شورای روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۵۰ هزار تومان و همچنین میزان کفاره «فدیه» برای هر روز ۴۰ هزار تومان تعیین کرده‌اند.

ماموستا امامی ابراز کرد: با توجه به وضعیت معیشت مردم و اینکه زکات فطریه و کفاره فدیه به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود، بنابراین مومنان توانمند و خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر از این مبلغ را به نیازمندان پرداخت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha