سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رئیس غرفه عتبه عباسی

حوزه/ امسال شاهد تنوع و نوآوری در بخش‌های مختلف بودیم. در سال گذشته، مکان مناسبی برای بین الملل اختصاص نیافته بود، ولی امسال بخش بین‌الملل در مکان مناسب و بسیار خوبی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران, علی الخفاجی رئیس غرفه عتبه عباسی در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: ما برای دومین سال پیاپی است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران شرکت می‌کنیم، این نمایشگاه مبارک در اوج ابتکار و نوآوری و با استقبال پرشور علاقه‌مندان برگزار شده است، با وجودی که ماه مبارک رمضان است و مردم روزه هستند.شاهد بودم که تمام غرفه‌های نمایشگاه با استقبال گرم مردم روبه‌رو می‌شد و آنها از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌کردند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را که امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم شاهد بودیم، قابل مقایسه با سال گذشته نبود، فعالیت‌ها و برنامه‌های بزرگ و بسیار زیادی در نمایشگاه امسال برگزار شد و از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه به ویژه دست اندرکاران بخش بین‌الملل به ویژه آقای دکتر حسینی نیشابوری تشکر می‌کنیم که مکان مناسبی را به بخش بین‌الملل اختصاص داد.

الخفاجی درباره مهمترین ویژگی‌های نمایشگاه و بخش بین‌الملل آن گفت: امسال شاهد تنوع و نوآوری در بخش‌های مختلف بودیم. در سال گذشته، مکان مناسبی برای بین الملل اختصاص نیافته بود، ولی امسال بخش بین‌الملل در مکان مناسب و بسیار خوبی برپا شد.

وی درباره میزان استقبال علاقه‌مندان از غرفه عتبه عباسی گفت آنها استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند با توجه به استقرار ضریح نمادین به این غرفه می‌آمدند و در برنامه‌های مختلفی همچون مسابقات از جمله مسابقه پرچم متبرک حرم مطهر، کتابت قرآن کریم و محافل و برنامه‌های ویژه تلاوت قرآن کریم که تدارک دیده شده بود، شرکت می‌کردند.

الخفاجی خاطر نشان کرد: عتبه عباسی فعالیت‌ها و برنامه‌های فراوانی در زمینه قرآن کریم در کربلا و خارج از عراق برگزار می‌کند مانند مسابقات ترتیل، مسابقات جایزه ثقلین، مسابقات خطاطی قرآن و دوره‌های حفظ و قرائت قرآن کریم در داخل و خارج عراق.

وی افزود: همچنین باید به برگزاری دوره‌های ویژه تابستان برای کودکان، دوره‌های تابستانی و بهاری برای دانش آموزان و چاپ قرآن کریم در نسخه‌های مختلف، مرکز مطالعات و پژوهشی، تالیف کتاب و شیوه‌های درسی تابستانی و دوره‌های تفسیر قرآن کریم اشاره کرد.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از یکم تا امروز چهاردهم فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha