شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حال و هوای منزل شهید زاهدی پس از اعلام خبر شهادت ایشان‎

حوزه / حجت الاسلام میرمرشدی گفت: شهید زاهدی مردی با کوله باری از تجربه و دنیایی از اطلاعات بود، ولی اهل بروز دادن اطلاعات نبود و بی‌شک از نظر شخصیتی یک حاج قاسم سلیمانی بود و قطعا جز شهادت حق ایشان نبود.

حجت الاسلام سید احمد میر مرشدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، در رابطه با ابعاد شخصیتی شهید سرتیپ پاسدار محمد رضا زاهدی، اظهار داشت: شهید زاهدی که ما در دوران دفاع مقدس او را به عنوان "حاج علی" می‌شناختیم، از برادران بسیار خوب و دوست داشتنی و بسیار مهربان و صادق ما بود که من بیش از ۴۰ سال با ایشان سابقه آشنایی و دوستی داشتم و به رفاقت با ایشان و پدرشان (آیت الله زاهدی) افتخار می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه سردار زاهدی، از فرماندهان لشکر ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) بود، گفت: پدر این شهید والامقام از روحانیون بسیار دل پاک و شریف بود که در منطقه رهنان به بزرگی شناخته می‌شد و در واقع محور تمام تصمیم‌های منطقه خود بود.

حجت الاسلام میر مرشدی، با بیان اینکه خانواده شهید زاهدی، از دوران دفاع مقدس جزو خانواده‌های شهید پرور و رزمنده محسوب می‌شدند، خاطرنشان کرد: شهید زاهدی در دوران دفاع مقدس بسیار مهربان و شوخ طبع بود و با دوستانش برخوردی صمیمانه داشت، تا وقتی در کنارش بودی احساس غریبگی نمی‌کردی، او بسیار فروتن و خود نگهدار بود و در جمع بسیار کم حرف می‌زد و شخصیت فهیم و مستقلی داشت.

وی یادآور شد: در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که برخی افراد سعی در تخریب ایشان داشتند، از مدافعان سرسخت مقام معظم رهبری بود، یگان ۴۴ قمر بنی هاشم جزو یگان‌هایی بود که برای مقام معظم رهبری دعا می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شهید سردار زاهدی بیش از بیست بار مجروح شده بود و بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود، در لبنان او را به عنوان ابومهدی ایران می‌شناختند و بچه‌های حزب الله و رزمنده مقاومت و مجموعه‌های مختلف فلسطینی، سوری و لبنانی به او علاقه زیادی داشتند.

وی تصریح کرد: شهید زاهدی مردی با کوله باری از تجربه و دنیایی از اطلاعات بود، ولی اهل بروز دادن اطلاعات نبود و در مجالس خود را مطرح نمی‌کرد، اهل عبادت و نماز شب و اهل جماعت بود و بی‌شک از نظر شخصیتی یک حاج قاسم سلیمانی بود و قطعا جز شهادت حق ایشان نبود.

حجت الاسلام میر مرشدی بیان کرد: قطعا در پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه و بسیار سریع و صریح برخورد کند و در مقابلش بایستد، چرا که این خواسته تمام مردم است، مطمئن هستیم رهبر عظیم الشأن ما تدبیر خواهند فرمود و به‌زودی ضربات مهلکی را وارد خواهیم کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha