سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1149384
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
فطریه

حوزه/ رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد، از فعالیت بیش از ۵۵۰ پایگاه دریافت فطریه و کفاره در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل امام، رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به تعداد پایگاه‌های فطریه و کفاره در استان یزد، اظهار کرد: در راستای جمع‌آوری فطریه و زکات مردم استان یزد دبیرخانه زکات استان بیش از ۵۵۰ پایگاه در استان یزد در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها در دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) و برخی از مساجد و مراکز نیکوکاری واقع هستند، اما در کنار این روش پرداخت فطریه و کفاره چهار راه دیگر همچون شماره کارت مخصوص به پرداخت فطریه و کفاره، کد دستوری، برنامه «نظر» و کارتخوان‌های مخصوص نانوایی‌ها وجود دارد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به عملکرد برنامه «نظر» در راستای پرداخت فطریه و کفاره اظهار کرد: با نصب این برنامه چه از طریق سایت nazar.ir و چه از طریق برنامه بازار، کاربر وارد محیطی در این برنامه می‌شود که نیاز است مکان‌نما فعال شود، علت این امر این است که مشخص شود مبلغ واریز شده از چه محدوده و در چه استانی و یا شهرستانی است که مبالغ واریز شده در همان منطقه، شهر و یا استان هزینه شود.

حجت الاسلام امام، در مورد عملکرد کارت‌خوان‌های نانوایی‌های سراسر استان در راستای پرداخت فطریه و کفاره تصریح کرد: نانوایی‌هایی که دارای کارت‌خوان‌های «نانینو» هستند، از روز عید فطر تا جمعه گزینه‌های فطریه و کفاره فعال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر تراکنش هر دستگاه منطقه پرداخت مشخص است، بنابراین فطریه و کفاره پرداخت شده پس از واریز مستقیم به صندوق امداد و ولایت همان شهرستان، در همان محل هزینه می‌شود تا از حیث شرعی مشکلی به وجود نیاید و همچنین فطریات نیز تا پیش از ظهر به صورت مستقیم وارد حساب مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha