پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

دهمین آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه ویژه طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، همزمان در قم و 41 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, مسئول برگزاری این آزمون در گفتگو با خبرنگار این مرکز، ساماندهی حافظان را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به افزایش تعداد حافظین، استفاده از شیوه‌های نوین جهت شناسایی و استفاده بهینه از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه اجتناب ناپذیر است.

سید محمد حسینی افزود: در راستای اجرای مصوبه شورای عالی حوزه، برای شناسایی و ارج نهادن به تلاش‌های حافظان، این آزمون برای دهمین سال متوالی در سه مقطع حفظ ثلث، نصف و کل در قم و 41 حوزه امتحانی با حضور طلاب خواهر و برادر تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه و مرکز جهانی علوم اسلامی برگزار ‌شد.

وی از دو برابر شدن شرکت کنندگان در قم خبر داد و گفت: سال گذشته این آزمون با حضور هفتصد نفر برگزار گردید و با افزایش داوطلبان امسال هزار و چهارصد نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند.

مسئول دفتر معاونت تهذیب و اخلاق خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در مقطع حفظ ثلث، به بیست سؤال، در مقطع حفظ نصف به 30 سئوال و شرکت کنندگان در مقطع حفظ کل به 60 سئوال پاسخ می‌دهند و از دارندگان امتیازهای 50 الی 75 در تاریخ 15/8/85 امتحان شفاهی به عمل خواهد آمد.

سید محمد حسینی افزود: پذیرفته شدگان از امتیازاتی مانند افزایش شهریه، دریافت مستمری ماهانه، اولویت استفاده از مسکن و انتقال به قم پس از اتمام پایه سوم، حوزه استفاده خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی را تحت عنوان «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن» در دست اجرا دارد که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی استان خود در آزمون مربوطه شرکت و از مدرک تخصصی استفاده کنند، همچنین معاونت تهذیب و اخلاق حوزه همزمان با ماه مبارک رمضان، دوره تربیت مربی قرآن را برگزار می‌کند که واجدین شرایط حداکثر تا تاریخ 2/7/85 می‌توانند جهت ثبت نام به این معاونت مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha