یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

موسسه علمی فرهنگی تسنیم از سال 83 در زمینه جذب، شناسایی و اعزام مبلغان فعالیت می کند و طرح های تبلیغی متعددی از جمله طرح بانک اطلاعاتی مناطق تبلیغی راتدوین کرده است.

مسئول این موسسه در گفتگو با خبرنگار مرکز خبرحوزه با بیان اینکه شناخت مبلغ نسبت به منطقه تبلیغی، وی را در بهره وری تبلیغی یاری می دهد گفت: دراین طرح به روش احصاء اطلاعات، ویژگی ها و مشخصات منطقه تبلیغی پرداخته می شود و نتایج آن در بانک  اطلاعات مناطق تبلیغی ثبت و در دسترس مبلغان هر منطقه قرار می گیرد.

وی آشنایی با نیاز های منطقه، سطح سواد، معرفت و آگاهی دینی مخاطبان، آداب و رسوم، مشکلات و دیگر  مشخصات جغرافیایی منطقه را از مولفه های معرفی مناطق تبلیغی دانست و افزود: آشنایی با این امور ایجاد ارتباطی کارآمدتر و افزایش بار دهی تبلیغ  و بهره وری از توان تبلیغی را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدی عبداللهی خاطر نشان کرد: در این طرح شاخصه ها و عناوینی که بررسی آنها  شناخت کاملی از منطقه را حاصل می سازد در هر منطقه مشخص شده است و با روش های  معینی احصاء و استخراج اطلاعات صورت می گیرد.

وی گفت: تشکیل بانک اطلاعات مناطق تبلیغی  در خصوص 3 استان کشور در موسسه را شروع کرده ایم و این طرح را ادامه خواهیم داد.

مسئول موسسه علمی فرهنگی تسنیم ارائه طرح تشکیل ستاد های  تبلیغی استانی را از دیگر فعالیتهای این موسسه برشمرد و اظهار داشت: بر این اساس مبلغان بعد از تعیین سطح توانمندی  ها ودسته بندی در سطوح مختلف بر اساس محل تولید و زندگی، در یکی از ستاد های تبلیغی  استانی قرار گرفته و ضمن تهیه و تنظیم برنامه تبلیغی سالانه خود به فعالیت می پردازد.

وی بومی سازی تبلیغ را از اهداف این طرح دانست و گفت: آشنایی مبلغین بومی با سطح فرهنگ آداب و رسوم،  نیاز مندی های فرهنگی و سطح معلومات دینی از استان و منطقه خود، تاثیر بسیاری درانتخاب شیوه و نحوه تبلیغ و محتوای آن در هر منطقه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبداللهی همچنین به طرح تبلیغی عیادت خدا اشاره کرد و گفت: در این طرح به ارائه راهکارهایی جهت  ایجاد یک نوع ارتباط چهره به چهره مبلغان روحانی بابیماران بستری در بیمارستانها می پردازد که تلاش خواهند داشت همزمان با بهبود وسلامت جسم بیمار، رشد روح و فکر وافزایش معنویت را در آنها مورد توجه قرار دهند.

وی به طرح تداوم ارتباط مبلغان با مخاطبان  تبلیغ اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط موقت  بین مبلغ و مخاطب محدود به یک دوره زمانی خاص تبلیغ و انقطاع آن رابطه بعد از پایان زمان تبلیغ گرچه تاثیرگذاری خود را خواهد داشت، اما تدبیر راهکارهایی برای ایجاد زمینه تداوم آن ارتباط، موجب بهره وری بیشتر تبلیغ می گردد.

مسئول موسسه تسنیم افزود: در این طرح ضمن بیان ضروریات ارتباط بلند مدت بین مخاطب و مبلغ و اشاره به آثار مثبت آن، سیستمی جهت ایجاد زمینه این ارتباط معرفی شده است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود، آموزش و برگزاری جلسات کارگاهی ویژه مبلغان را از فعالیت های موسسه تسنیم دانست و گفت: حدود 200 مبلغ در این موسسه تشکیل پرونده داده اند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha