شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، گفت: در پنج سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مبلغ و مبلغه در دهه نخست ماه محرم به شهرها و روستاهای خوزستان اعزام شده اند.

حجت‌الاسلام عباس رستمی نیا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با تسلیت فرارسیدن دهه محرم‌الحرام، به برنامه‌های سازمان تبلیغات در خصوص اعزام مبلغ به مناطق تبلیغی خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری و ویژه ایام دهه نخست ماه محرم‌الحرام بیش از 4 هزار مبلغ به مناطق تبلیغی خوزستان اعزام خواهند شد.

*فعالیت تبلیغ 4 هزار مبلغ در محرم امسال

وی با بیان این‌که بیش از 2هزار نفر از مبلغین از طریق سامانه «سجام» در طرح اعزام مبلغ شرکت کرده‌اند، گفت: از مجموع 4 هزار مبلغ اعزامی به مناطق تبلیغی خوزستان، 2 هزار و 300 نفر از طریق سامانه سجام، یک هزار نفر از طرف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان و مابقی نیز از سوی دفاتر مراجع عظام تقلید اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام رستمی نیا، با اشاره به عمده فعالیت‌های مبلغین در این ایام، بیان داشت: منابر تبلیغی با محوریت‌های «تبیین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع)»، «بیان احکام شرعی» و «پاسخ به شبهات جوانان»، حضور در مدارس تحصیلی و ادارات و برپایی هیئات و دسته‌جات عزاداری، بخشی از فعالیت‌های مبلغین و مبلغات در دهه نخست ماه محرم‌الحرام است.

*اعزام سالانه بیش از 3 هزار و 500 مبلغ

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در پنج سال گذشته بیش از 20 هزار مبلغ و مبلغه در دهه نخست ماه محرم به شهرها و روستاهای خوزستان اعزام کرده است، گفت: معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات، هرساله بیش از 3هزار و 500 الی 4 هزار مبلغ و مبلغه به اقصی نقاط خوزستان اعزام می‌کند که درمجموع پنج سال گذشته تاکنون بیش از 20 هزار نفر به نقاط تبلیغی این استان اعزام شده‌اند.

*وجود 10 هزار هیئت مذهبی در خوزستان

حجت‌الاسلام رستمی نیا، درپایان به تعداد هیئات مذهبیاستان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه در استان خوزستان حدود 10 هزار هیئت مذهبی وجود دارد و از این تعداد نیز 2 هزار هیئت در اهواز فعال هستند، اما فقط 6 هزار هیئت در سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان به ثبت رسیده و مجوز گرفته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha