دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

رسالت دانشگاه در این است که به پشتوانه روحانیون و علما بتواند شرایط دینی و مذهبی در دانشگاه ایجاد کند و به دور از هر گونه غرب‌گرایی و شرق‌گرایی کشور را به سمت رشد و تعالی سوق دهد.

معاون پژوهش دانشگاه قم در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با بیان اینکه روز دانشجو روز مبارزه با ظلم و ستم است گفت: اهتمام به سخنان رهبری و اعتقاد به ولایت و غدیر و اهدافی که حضرت امام (ره)  به خاطر آن انقلاب کردند کشور را به جایگاه مناسبی خواهد رساند.

حجت‌الاسلام سید رضا مودب افزود: دشمن همیشه مترصد است تا از نسل جوان و دانشجو سوء استفاده کند اما به برکت رهبری مقام معظم رهبری، جوانان در راستای اهداف انقلاب و نظام گام برمی‌دارند.

وی مهمترین وظیفه جوانان و دانشجویان را وحدت و اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: وحدت جامعه سبب رشد و تعالی کشور است و دانشجویان به لحاظ هوشیاری که دارند در این جهت تلاش خواهند کرد.

مدیر انجمن قرآن‌پژوهشی حوزه علمیه قم بیان داشت: در رژیم ستم‌شاهی دانشگاه‌ها بر اساس مبانی غیردینی بنا نهاده شده بود و مکانی برای اندیشه‌های سیاسی غیردینی  استعماری بود.

وی ادامه داد: اما بعد از انقلاب اسلامی مهمترین رسالت دانشگاه پیشرفت علمی کشور بر اساس آموزه‌های دینی در رشته‌های گوناگون و رسیدن به خودکفایی علمی است.

معاون پژوهش دانشگاه قم با بیان اینکه نسل جوان امروز باید کشور را در اندیشه و فکر به مرز خودکفایی برساند گفت: عمده رسالت دانشجویان خدامحوری بر اساس اخلاق و تربیت اسلامی است که بر اساس دانایی محوری شکل گرفته است و برای اهداف ارزشمندی مانند ارزش‌های اخلاقی و تهذیب نفس و پاکی روح بها می‌دهد که در این صورت می‌تواند خدامحوری را به جای انسان‌محوری در زندگی حاکم کند.

وی با بیان اینکه اداره آینده کشور در اختیار جوانان است افزود: جوانان به کشور اسلامی ایران تعهد دارند و هیچ‌گاه دشمن نخواهد توانست از روزنه‌های برخی اختلافات وارد مرزهای فکری و عقیدتی کشور شود.

حجت‌الاسلام مودب ادامه داد: جوانان با اهتمام به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند با تحصیل علم و ایجاد نظم کامل و مناسب بتوانند در مقابل استکبار و سلطه‌طلبی‌های استعمارگران از جمله انگلیس خبیث به پیشرفت کشور کمک کنند و آن را به تعالی برسانند.

وی افزود: دشمنان می‌دانند اگر تفرقه و اختلاف بین مردم و دانشگاهیان ایجاد شود آنها می‌توانند به اهداف خود برسند همه مردم با اتحاد و تمسک به پرچم ولایت می‌توانند این مسیر پرلغزش را طی کنند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha