سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

کنگره نکوداشت حکمی- معرفتی علامه رفیعی قزوینی با حضور چهره های شاخص فلسفه ایران و تنی چند از علما و فضلای برجسته کشور، چهارشنبه 23 دی در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این گنگره سراسری به همت گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به منظور پاسداشت منزلت حکمی- معرفتی عارف فرزانه، فقیه و فیلسوف متالّه، حضرت آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی(طاب ثراه)، برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در این مراسم ضمن تجلیل از این چهره ماندگار از مقالات ارسال شده به دبیرخانه برگزاری نکوداشت که در قالب کتاب مجموعه مقالات کنگره به چاپ رسیده است رونمایی شده و مجموعه آثار منتشره به جامعه علمی کشور ارائه خواهد شد.

وی همچنین پیرامون هدف  برگزاری این گنگره علمی گفت: هدف بازپژوهی و تبیین و تحلیل آراء و دیدگاه‌های فلاسفۀ پیشین و ارایه آنها به زبان امروزی است، علامۀ رفیعی قزوینی یکی از دانشمندان و حکیمان صاحب نظر در عرصه های مختلف دینی، فلسفی، عرفانی و کلامی بود که موجز نویس بوده و افکار ناب و بلند خود را معمولا در قالب عبارات کوتاه بیان می کردند و همین امر بهره‌مندی حکمت پژوهان از افکار ایشان را مشکل می‌کند.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه ادامه داد: خردنامۀ علامۀ رفیعی قزوینی مشتمل بر هفده مقاله در تبیین و تحلیل آراء و نظرات خاص ایشان در موضوعات گوناگون دینی، فلسفی، عرفانی و کلامی است که برای نخستین بار توسط بعضی از اساتید و محققان به انجام رسیده و در این نکوداشت به جامعه علمی و فلسفی کشور عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است مراسم نکوداشت این فیلسوف صاحب نام چهارشنبه شب مورخ 23/10/88 راس ساعت 18 الی 20 با حضور چهره های شاخص فلسفه ایران، تنی چند از نخبگان، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه و اصحاب رسانه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع در بلوار 15 خرداد قم، کوی شهید میثمی(کوی 10) برگزار می‌گردد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha