چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

مدرسه علمیه امام‌المنتظر‌(عج)بعلبک از جمله مدارس علمیه ممتاز لبنان است که توسط سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان تاسیس شده است .

سید عباس این مدرسه را با الگو برداری از اندیشه امام تاسیس کرده و علاوه بر تصویر امام، بخش‌هایی از وصیت نامه ایشان نیز به صورت کاشی کاری در مدرسه وجود دارد.

جمعی از اساتید حوزه علمیه قم که جهت آشنایی با مراکز علمی لبنان به این کشور سفر کرده‌اند از این مدرسه علمیه نیز بازدید کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، در این بازدید یکی از روحانیون لبنانی به بیان تاریخچه مدرسه پرداخت و گفت: این مدرسه تنها حوزه علمیه مورد تایید قم در منطقه بعلبک است و امکان ادامه تحصیل در قم برای طلاب ما وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ صالح حیدر با اشاره به موقعیت بعلبک گفت: این منطقه در علم و جهاد پیشتاز بوده و حوزه‌های علمیه‌ای هم که در بعلبک تاسیس می‌شوند باید حق عالمان این سرزمین را ادا کنند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی از بعلبک آغاز شده است اظهار داشت: در این منطقه شخصیت‌های برجسته‌ای از شیعه مثل شیخ بهائی و بزرگانی از اهل سنت مانند امام اوزاعی پرورش یافته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افخمی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در سخنانی به زبان عربی گفت: امروز باید متناسب با عصر کامپیوتر و فضا، معارف دینی را عرضه کنیم.

وی افزود: باید نسبت به مسایل زمان خود اشراف داشته باشیم و در هر مورد حکم شرعی و آموزه‌ اسلامی آن را به مردم بگوییم.

در ادامه، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در سخنانی به بیان ضرروت تعامل میان حوزه‌های علمیه علیه ایران و لبنان پرداخت و گفت: پشتیبانی و تعامل دو طرفه میان مراکز علمی و حوزه‌های ایران و لبنان در دستور کار ماست.

وی با اشاره به نتایج انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پیروزی انقلاب به برکت خدا ترسی امام بود، امام از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسید و با تمام توان به وظیفه خود عمل می‌کرد، امروز هم باید با تمام توان به وظیفه خود عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha